במטא מתחילים להתנסות במכירת תג אימות למשתמשים בתשלום באינסטגרם ופייסבוק. רכישת התג תעלה 12 דולר לחודש בגרסת האתר ו-15 דולר לחודש באפליקציות ל-iOS ואנדרואיד במובייל. הפיצ'ר יושק באוסטרליה ובניו זילנד בהמשך השבוע, ובמטא "מקווים להביא אותו לשאר העולם בקרוב", לפי הודעת החברה.

עוד בנושא:

"השבוע אנחנו מתחילים בהשקת Meta Verified, שירות מנויים שמאפשר לאמת את החשבון באמצעות מסמך מזהה, לקבל תג כחול, הגנה חזקה יותר נגד התחזות מצדם של חשבונות שטוענים שהם אתם וגישה ישירה לשירות לקוחות", כתב מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה ב"ערוץ" שלו באינסטגרם - פיצ'ר חדש של החברה שבו השתמש כדי להכריז על החדשות. "הפיצ'ר החדש הזה נוגע להגברת אותנטיות ואבטחה בכל השירותים שלנו".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)
עם רכישת תג האימות יגיעו כאמור יתרונות נוספים שמשתמשים מן המניין יכולים רק לחלום עליהם - נראות וחשיפה נרחבים יותר - באזורים של הפלטפורמה כמו חיפוש, תגובות והמלצות, הגנה מפני התחזות שתוארה בפוסט בבלוג הרשמי של החברה כ"ניטור פרו-אקטיבי לחיפוש מתחזים שעשויים לשים למטרה אנשים עם קהלים צומחים אונליין" וכן שירות לקוחות "עם גישה לאדם אמיתי סביב בעיות שכיחות שנוגעות לחשבון". הטבות נוספות כוללות קבלת סטיקרים בלעדיים עבור סטוריז ורילז, ומאה "כוכבים" בחינם בחודש (המטבע שבאמצעותו ניתן להעניק טיפים ליוצרים בפייסבוק) שיוכלו להעניק ליוצרים אחרים.
כדי להירשם ולהפוך לחשבון מאומת, יש לעמוד במספר דרישות סף שמטא פירטה, חוץ מהתשלום - פעילות עבר בפלטפורמה, להיות משתמש בן 18 ומעלה, ולהגיש תעודת זהות שתואמת את השם והתמונה בפייסבוק או אינסטגרם. למעשה, בחברה מציינים כי משתמשים שאומתו לא יוכלו לשנות את תמונת הפרופיל, השם, שם המשתמש או יום ההולדת בחשבון מבלי לעבור את תהליך האימות מחדש. עסקים עדיין לא יכולים להירשם לקבלת התג, ובמטא ציינו כי מאחר שכרגע המדיניות החדשה עדיין בשלב בחינה וניסיון, נכון לעכשיו לא יתבצעו שינויים בחשבונות שאומתו לפי מדיניות החברה הקודמת.
נראה כי מטא הולכת בעקבות טוויטר, שהשיקה לאחר רכישת הפלטפורמה על ידי אילון מאסק תג מאומת שהותנה ברכישת מנוי "טוויטר בלו" בתשלום של 8 דולר לחודש. טוויטר נאלצה לבטל את התוכנית לאחר השקתה הראשונית ולהשיק אותה מחדש כעבור מספר שבועות, מאחר שבתחילה האימות הותנה בתשלום בלבד, מה שגרם לגל התחזויות וכאוס בפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא
(צילום: AP)
לטענת מטא, הגישה החדשה תאפשר "לבנות שירות מנויים בעל ערך לכולם, כולל יוצרים, עסקים והקהילה שלנו. אנחנו מפתחים את המשמעות של תג האימות כך שנוכל להרחיב את הגישה לאימות, ויותר אנשים יוכלו לסמוך על החשבונות שהם מתקשרים איתם ועל כך שהם אותנטיים". ייתכן שמדובר בניסיון של החברה לגוון הכנסות על רקע המצב המאתגר בשוק הפרסום כיום, עליו החברה נסמכת במרבית הכנסותיה, לצד ההשקעות המרובות והיקרות שלה בחזון המטאברס.
בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים למהלך: "הצעת אבטחה משופרת תמורת תשלום עשויה לסלול את הדרך לדור הבא של תשלום עבור הגנה כברירת מחדל באפליקציות. הדרך שבה מטא מציעה כעת להתגבר על ניסיונות ההונאה, הכוללים התחזות לחשבונות שונים, היא על ידי בקשת זיהוי כמו תעודה ממשלתית בתמורה לתג האימות. במבט ראשון זה יכול להישמע כמו אמצעי בטיחות, אך זה גורם לבעיות פוטנציאליות נוספות מכיוון שהנתונים המוחזקים האלה יזדקקו לאבטחה חזקה במיוחד, בגלל הלחצים הנוספים של תוקפים שרוצים לשים עליהם את ידם. כרגע לא לגמרי ברור כיצד המהלך יעזור למגר את ההתחזויות בקרב רמאים שיוצרים חשבונות, ובוחרים שלא לשלם עבור אימות. נראה כי מניעים כספיים הם המניעים את המהלך, וכיצד הצעת האבטחה המשופרת בדמות תג אימות באמת תעבוד בשטח, עוד נגלה בהמשך".