קבוצת ההאקרים Sharp Boys, שפרצה לשרתים של חברת למטייל ולא הייתה מוכרת לקהילת הסייבר עד לסוף השבוע, הודיעה הבוקר (יום א') כי פרצה גם לשרתי אתר המודיעין לתחבורה ציבורית bus.co.il. בעקבות הפריצה, האתר ירד מהאוויר.
2 צפייה בגלריה
קבוצת ההאקרים Sharp Boys
קבוצת ההאקרים Sharp Boys
קבוצת ההאקרים Sharp Boys
(צילום: Ynet)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אתר bus.co.il מספק שירותי מידע אודות קווי אוטובוס ואמצעי תחבורה ציבורית נוספים בישראל. הקבוצה טוענת כי היא מחזיקה במידע של יותר מארבעה מיליון משתמשים, וכדי להוכיח שהיא רצינית, הדליפה בתחילת היום מידע של כחצי מיליון משתמשים. בהמשך הדליפה מידע של כ-2.5 מיליון משתמשים נוספים, בנוסף ל-3000 קטעי אודיו שונים. הפרטים כוללים בין היתר את שמות המשתמשים, תאריכי לידה, כתובות, מספרי טלפון וקבצים נוספים רבים.
2 צפייה בגלריה
הנתונים שנחשפו בפריצה ל-bus.co.il
הנתונים שנחשפו בפריצה ל-bus.co.il
הנתונים שנחשפו בפריצה ל-bus.co.il
מאתר bus.co.il נמסר בתגובה: "אכן הייתה פריצה והושתלו בשרת קבצים עוינים. אין באתר מידע אישי ולא נרשמה פגיעה כלשהי בנתונים או בקבצים האחרים. הוא הושבת כרגע באופן מניעתי עד לאיתור מקור הפריצה וחסימת האפשרות לפרוץ שוב. מדובר באתר שנכתב בטכנולוגיה ישנה, עם מודעות נמוכה לאבטחת מידע".
אתמול פרסמה קבוצת Sharp Boys רשומות של כ-100 אלף משתמשים שנגנבו מאתר למטייל, הכוללות שמות, כתובות מייל, תמונות ובחלק מהמקרים גם עיר מגורים ומספר טלפון. הקבוצה טוענת כי בידיה 500 אלף גיגה בייט ומידע של כשלושה מיליון משתמשים והיא דורשת כופר של 300 אלף דולר.
פורסם לראשונה: 12:26, 20.12.21