אפל הציגה אמש באירוע וירטואלי את דגמי האייפד החדשים לאחר שלא הציגה אייפדים חדשים קרוב לשנתיים. מדובר בריענון מסיבי של קו הטאבלטים שלה שסבל לאחרונה מירידה במכירות. היצרנית הציגה שינויים רבים כיאה למוצר שלא זכה לעדכון מזה תקופה ארוכה. דגמי הפרו מצוידים כעת בשבב החדש של החברה M4 שלו יכולות בינה מלאכותית - אם כי אפל טרם הציגה פלטפורמה תואמת שתנצל אותן. זאת ועוד, החברה גם עדכנה את העיצוב והסבירה שמדובר במוצר הדקיק ביותר שאי פעם ייצרה עם עובי של 5.1 מ"מ.
3 צפייה בגלריה
מעבד M4 עם יכולות AI מובנות
מעבד M4 עם יכולות AI מובנות
מעבד M4 עם יכולות AI מובנות
(צילום: אפל)
עוד שינוי מבורך הוא המעבר לתצוגה מבוססת OLED - משהו שהמשתמשים ביקשו מזה זמן רב. המסכים החדשים מציעים כעת שטח צפייה של 11 ו-13 אינץ' בהתאמה. המסכים מסוגלים לבהירות מקסימלית של 1,000 ניט במצב תצוגה רגיל ועד 1,600 ניט במצב תצוגה מבוסס HDR. היא גם תציע את האייפד פרו עם ציפוי מסך מט שמקל על אלה שעובדים בחוץ או במקומות לא נקיים כמו למשל במטבחים או בתעשייה. עם זאת רוב הסיכויים שנראה את הפרו מככב בעיקר בשולחנות של סטארט-אפיסטים או מעצבים מאשר במפעל או מטבח של מסעדה.
3 צפייה בגלריה
האייפד פרו של 2024 עם מעבד M4
האייפד פרו של 2024 עם מעבד M4
האייפד פרו של 2024 עם מעבד M4
(צילום: אפל)
מרחב האחסון הבסיסי יעמוד כעת על כ-256 גיגה-בייט והמחיר ההתחלתי לדגם ה-11 אינץ' יהיה 999 דולר ול-13 אינץ' 1,299 דולר. אם חשקה נפשכם בדגם הבכיר ביותר עם מסך בעל ציפוי מט ותמיכה מובנית בדור 5 תיאלצו להוציא עליו כ-2,600 דולר לפני מיסים מקומיים בארה"ב. המחירים בישראל עדיין לא נחשפו אך סביר להניח שהם לא יהיו זולים. למעשה בטווח המחירים הזה האייפד פרו מתחרה כעת במחשבים ניידים, כאשר האייפד פרו תופס את מקום תצורת ה-2 ב-1 שזמינה כבר שנים רבות במחשבי PC וטאבלטים מבוססי אנדרואיד. קצת מוזר שאפל לא שידרגה גם את מערכת ההפעלה לכזו שמציעה גמישות של מחשב ובחרה להסתפק ב-iPadOS שעדיין מזכירה מאוד את זו של האייפון - הגם שהיא תומכת בריבוי חלונות בזכות תכונת Stage Manager.
מה שכן, המעבד החדש מציג ביצועים שלא יביישו מעבדי מחשבי גיימינג. מכיוון שאפל דילגה על מעבד ה-M3, הנתונים שהציגה שממחישים את השיפורים נראים מאוד מרשימים, אך ניאלץ להמתין להזדמנות לבדוק אותם בעולם האמיתי. היתרון הגדול של המעבדים החדשים הוא בצריכת אנרגיה נמוכה שמאפשרת להשתמש באייפד פרו לזמן ארוך פי 2 מהדור הקודם באותה רמת ביצועים. גם המצלמה זכתה לעדכון וכוללת חיישן אחורי בן 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של F1.8 מה שמקנה לה איכות טובה יותר בעיקר בסריקה של מסמכים. מצלמת הסלפי, שמשמשת גם לפתיחת המכשיר, כבר לא נמצאת בחלק העליון של המסך אלא הועבר לצד השמאלי - מה שמדגיש עוד יותר את הייעוד של האייפד פרו כתחליף מחשב. ואם לא השתכנעתם עד כה שמדובר במחשב, אפל גם עדכנה את המקלדת עם גימור פרימיום מאלומיניום.
3 צפייה בגלריה
האייפד פרו של 2024 עם תצוגה True Tone
האייפד פרו של 2024 עם תצוגה True Tone
האייפד פרו של 2024 עם תצוגה True Tone
(צילום: אפל)
האייפד אייר לעומת זאת כן קיבל עדכון מעניין שעשוי להפוך אותו ללהיט עבור מי שלא רוצה תחליף מחשב עם מערכת הפעלה של אייפון. האייר החדש מקבל את המעבד הקודם של הפרו - ה-M2 שמספק הרבה מאוד עוצמה. הוא מקבל גודל מסך של 13 אינץ' בנוסף ל-11 אינץ'. מחירו מתחיל בכ-599 דולר לפני מיסים ו-799 דולר לדגם הבכיר. הטאבלטים זוכים גם לשדרוג חיישן הצילום ל-12 מגה-פיקסל הן מקדימה וגם מאחור וכמו בפרו חיישן הסלפי הועבר לצד. הוא גם זוכה לתמיכה בתכונות שהיו עד כה שמורות לפרו מה שמדגיש עוד את התמורה שהוא מעניק ביחס למחיר הגבוה של הפרו.