מתכננים לטוס לחו"ל וצריכים לחדש את הדרכון? כדאי שתכירו את הבוט הזה: הקיץ קרב ובא ואיתו ישראלים רבים שרוצים לחגוג את סיום הקורונה עם טיסה לחו"ל - ממש כמו בימים הטובים. ואל מול הטיסה המיוחלת עומד קושי מרכזי אחד - העומס הבלתי פוסק בלשכות משרד הפנים, שהופך את תהליך חידוש הדרכון לכמעט בלתי אפשרי. ארבעה מפתחים ישראלים החליטו לשים קץ לבלאגן ופיתחו את "גם כן בוט" שיחפש, ישריין ואפילו יודיע לכם בסמס כשהוא מצא עבורכם תור לחידוש הדרכון, ולכם זה לא יעלה אפילו שקל אחד.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
הדרך צרופה עומסים בדרך לדרכון המיוחל
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"גם כן בוט" הוא פרי יצירתם של שילה מגן, שי לביא, עידו קוסובר וניר אהרון - ארבעה מפתחים בחברת Wix שנתקלו, כמו ישראלים רבים אחרים, בקושי העצום שקרוי חידוש דרכון. "הכל התחיל כשאשתי רצתה להזמין תור לחידוש דרכון לה ולבן שלי", מסביר מגן בשיחה עם ynet. "המערכת של משרד הפנים עבדה באיטיות מטורפת, ולא יכולנו לראות את השעות הפנויות לתורים - זה היה פשוט בלתי אפשרי לקבוע תור. בעקבות זה הבנתי שאני חייב למצוא פתרון יעיל לכל הבלאגן הזה, ואחרי לילה לבן של מחקר ופיתוח הבוט כבר פעל והצלחתי לקבוע תור ליומיים לאחר מכן בשביל הבן שלי. אחרי זה שיתפתי את הבוט עם כמה חברים כדי לראות שהוא עובד, ובשבוע שעבר הוא כבר הופץ באופן פומבי לכלל המשתמשים. יצרנו את הכל בזמננו הפנוי".
2 צפייה בגלריה
פשוט, נוח ובחינם לגמרי - "גם כן בוט"
פשוט, נוח ובחינם לגמרי - "גם כן בוט"
פשוט, נוח ובחינם לגמרי - "גם כן בוט"
(צילום מסך)
הבוט כולל כמה יכולות שמעניקות לו לא מעט יתרונות בהשוואה למערכות קביעת התורים הרגילות של משרד הפנים: "הבוט שלנו מאפשר לחפש תורים בכמה לשכות במקביל על ידי בחירה של הערים הקרובות למקום המגורים ולא על ידי בחירה של לשכה ספציפית אחת, מה שמגדיל את הסיכויים למצוא תור במהירות. אחר כך הבוט מאתר ומשריין את התור הקרוב ביותר באופן אוטומטי, והוא אפילו מתריע על כך למשתמשים באמצעות הודעת סמס. הבוט מחפש את התורים בהתאם לשעת הרישום של המשתמש לאתר, כך שאם משתמש נרשם כמה שניות לפני משתמש אחר, הוא יהיה הראשון לקבל את התור הפנוי הקרוב".
מגן מדגיש שפרטיות המשתמשים חשובה יותר מהכל: "אין לנו שום גישה למידע האישי של המשתמשים והכל מוצפן בדאטה בייס של הבוט. בנוסף לזה אנחנו נתחיל בקרוב למחוק נתונים של משתמשים שכבר נקבע עבורם תור, ואנחנו לא מתכוונים להתחיל להשתמש בכתובות המייל של המשתמשים בשביל לשלוח פרסומות או מיילים לא רלוונטיים. נכון להיום אנחנו מקבלים בערך 600 פניות בכל יום - העומס בהחלט מורגש, ואנחנו שמחים מאוד שיש לנו דרך להקל ולהפוך את חידוש הדרכון לפשוט יותר. בקרוב נתחיל גם לאפשר קביעת תור לחידוש תעודת זהות".