שלמו יותר או הישארו באזור הירי: משתמשים רבים נאלצו לשלם תעריפים מוגדלים לטובת קבלת השירות של אובר וליפט, שהעלו מחירים בזמן אירוע הירי ברכבת התחתית בברוקלין אמש. בעקבות האירוע ותלונות רבות של המשתמשים בוטלו מערכות התעריפים האוטומטיות באזור.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אירוע הירי התרחש בתחנת הרכבת ברחוב ה-36 בשכונת סאנסט פארק בשעה 8:30 לפי השעון המקומי (15:30 שעון ישראל) - שעה שבה הרכבת התחתית עמוסה מאוד. באותה השעה הגיע אל הרכבת אדם לבוש מסיכת גז ואפוד ירוק והחל בירי אל תוך קרון של הרכבת התחתית. במהלך הירי נפצעו 16 בני אדם, מתוכם חמישה שנפצעו באורח אנוש. המצוד אחר החשוד בירי טרם הסתיים.
בעקבות אירוע הירי הושבתה תנועת הרכבות באזור, דבר שהביא לעלייה גדולה בביקוש לשירותי אובר וליפט, זאת לצד אנשים שניסו כמובן לנוס על נפשם ולברוח מהאזור כמה שיותר מהר. במקרים בהם נרשמת עלייה משמעותית בכמות הבקשות נכנסים לתוקפם באופן אוטומטי תעריפי נסיעה מוגדלים, כשהלקוחות יכולים לבחור האם לשלם את התעריף המוגדל ולקבל שירות באופן מהיר, או או לחכות זמן רב יותר לקבל השירות ולשלם תעריף רגיל. תיעודים רבים שהועלו לרשתות החברתיות בסמוך לאירוע הירי חושפים דרישה של עד 70 דולר או יותר בשביל נסיעה אחת.
"ליבנו עם משפחות הנפגעים מאירוע הירי", אמר ג'וש גולד, דובר חברת אובר. "בעקבות התקרית אובר ביטלה את מערכות העלאת התשלום האוטומטיות באזור הירי וסיפקה תעריפי תשלום מבוקרים לאורך כל רחבי העיר". מליפט נמסר בתגובה שהיא השעתה את מערכות העלאת התשלום באזור.
אובר מסרה בנוסף שהיא מתחילה לעבוד על החזרים כספיים ללקוחות שנדרשו לשלם תעריף מוגדל לנסיעה שלהם בזמן הירי, אך הבהירה שלקוחות אלה עדיין יחויבו בתעריף הנסיעה הרגיל ושרק תוספת התשלום תוחזר. "אם מישהו מלקוחותינו חווה חיובים לא מכוונים במהלך אירוע טרגי כזה, אנחנו נפעל להחזיר לו כספים". מליפט נמסר כי היא "פועלת להתאים את התעריפים עבור חלק מהמשתמשים שנאלצו לשלם מחיר גבוה יותר ברגעים הראשונים של אירוע הירי".
ראוי לציין שזוהי איננה הפעם הראשונה שמערכות חישוב התעריפים האוטומטיות של אובר וליפט מעלות מחירים בזמן אירועים כמו אירוע הירי אמש. בשנת 2016 נרשמה עלייה בתעריפים בסמוך לאירוע הפיצוץ בשכונת צ'לסי במנהטן; עלייה דומה נרשמה במהלך אירוע בני ערובה שהתרחש למשך 16 בסידני בשנת 2014; עלייה נוספת בשנת 2017 באירוע דריסה מכוון שהתקיים במסגרת אירוע טרור בלונדון. עליית מחירים נוספת נרשמה בשנת 2020 במהלך אירוע ירי שהתרחש בסיאטל.