האם האקרים מארגון "אנונימוס" (Anonymous) הצליחו לפרוץ למחשבי הקריה הגרעינית בדימונה ולגנוב משם מסמכים? חברים בקבוצת ההאקרים המפורסמת טוענים כי הצליחו לפרוץ למערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני בדימונה כהפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בעזה, ואף למחוק מהן מידע.
1 צפייה בגלריה
האקר פריצה
האקר פריצה
הייתה או לא הייתה פריצה?
(צילום: adobestock)
הקבוצה העלתה לרשת קבצים בנפח 7 גיגה-בייט, הכוללים תכתובות מייל, חשבוניות ומצגות של הקריה למחקר גרעיני. "הפעולה החלה", נכתב בפוסט בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) של הקבוצה. "כפי שהבטחנו קודם", הוסיפו הפורצים, "המבצע הזה היה בסיכון גבוה אבל מכיוון שאנחנו לא דומים לנתניהו צמא הדם וצבא הטרור שלו, ביצענו את המבצע בצורה כזו שאזרחים לא נפגעו. אנחנו לא סולחים, אנחנו לא שוכחים".
לפי ההאקרים, בידם 4,290 מסמכי PDF, כ-5,000 תכתובות מייל, 1,359 מסמכי וורד, 352 טבלאות אקסל, ו-236 מצגות פאוור-פוינט ועוד. לדבריהם, הם פגעו "במספר שרתים של הקריה הגרעינית".

מבדיקה ראשונית של חלק מהקבצים שפורסמו, עולה כי מדובר במידע ישן שלא מגיע ממערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני. מומחי סייבר בישראל הזהירו אתמול כי יש להתייחס בספקנות לאמינות המידע שפורסם, וכי ייתכן שהוא חלק מניסיון להביך את ישראל, להפחדה, ללוחמה פסיכולוגית ולפגיעה מורלית בציבור הישראלי.
ראש מערך הסייבר הלאומי, גבי פורטנוי, הזהיר באחרונה, כי מאז 7 באוקטובר מדינת ישראל מתמודדת מול כ-15 קבוצות תקיפת סייבר מדינתיות - איראניות ושל חיזבאללה - שמתרכזות באיראן ובלבנון. "אנחנו יודעים מן העבר, שיש קשר ישיר, רשת אחת, בין חמאס, חיזבאללה ואיראן, גם בתחום הסייבר. ל-15 הללו מתוספים הרבה מאוד האקרים אקטיביסטים עצמאיים מכל העולם, שמופעלים על ידן כשיטת עבודה".
ממשרד הביטחון, האחראי על הקריה למחקר גרעיני, טרם נמסרה תגובה.