בקשה לאישור תביעה ייצוגית המוערכת בכ-25 מיליון שקל הוגשה השבוע בישראל נגד חברת אפל (Apple Inc). בבקשה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אלעד דנוך, דוד מיכייב וגיא דוידוביץ' לבית המשפט המחוזי ירושלים, נטען כי אפל מטעה כביכול את הצרכנים שרוכשים חבילות אחסון בענן - iCloud. זאת, באופן שבו היא מחייבת את לקוחותיה, ברכיב החינמי אותו מעניקה להם ממילא.
1 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
חנות אפל
(צילום: רויטרס)
בבקשה נטען כי כאשר לקוחות אפל רוכשים את מוצריה, הם מקבלים שירותי אחסון בענן בנפח של חמישה גיגה בייט כחלק מובנה ובלתי נפרד מהשימוש במכשיר. כך למשל, נטען, משתמש אפל שרכש חבילת אחסון של 50 גיגה בייט, מקבל למעשה 45 גיגה בייט. כלומר, נטען כי אפל מחייבת את משתמשיה לשלם על הרכיב החינמי שאמור להיות מסופק להם ללא עלות.
עו"ד אלעד דנוךעו"ד אלעד דנוךצילום: מור צידון
כך נטען גם ביחס לתוכניות האחסון האחרות בענן, בנפחים של 200 גיגה בייט ו-2 טרהבייט. עוד נטען בבקשה כי אפל העולמית למעשה "מטעה את לקוחותיה בכך שהיא מציעה להם להצטרף לשירות אחסון בענן, אולם היא מספקת להם נפח אחסון נמוך יותר ממה שהיא מתחייבת, בניגוד לדין". במסגרת הבקשה לבית המשפט מתבקש בית המשפט להורות לחברת אפל לתקן את התנהלותה, כך שתהיה התאמה בין נפח האחסון המוצע על ידה לבין נפח האחסון שמתקבל בפועל. מאפל לא נמסרה תגובה.