טלגרם מאפשרת כעת את שינוי שפת הממשק של האפליקציה לעברית, כך פרסם אמש (ב') פאבל דורוב, מנכ''ל ומייסד טלגרם בהודעה בערוץ שלו. לדבריו, השינוי המתבקש נובע מהיקף ההורדות הגדול של האפליקציה "בישראל ובשטחים הפלסטיניים" בימים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טלגרם
אפליקציית טלגרם
אפליקציית טלגרם
( צילום: EPA)
אלפי ישראלים פנו עם תחילת הקרבות לאפליקציית טלגרם לקבלה של מידע דרך עשרות ומאות ערוצי התקשורת שמפרסמים דרכה. ישראלים רבים שנותרו ללא מענה מצד גורמים רשמיים בכל הנוגע להתפתחות הלחימה וחיפוש מידע על נעדרים פנו לאפליקציה בניסיון לקבל אינפורמציה.
עם זאת חשוב לציין שהמידע בטלגרם לרוב אינו מאומת ולפעמים גובל בהעלאת מידע שקרי. כך למשל סרטון שהופץ לאחרונה בו הוצגו ילדים קטנים נעולים בכלוב ונטען שמדובר בילדים חטופים בעזה התברר כפייק מוחלט שכבר הופץ בעבר בערוצים אחרים בהקשרים אחרים לחלוטין. לכן כדאי מאוד להיזהר מהידיעות שמופצות דרך האפליקציה ולהיצמד למקורות מידע רשמיים או מהימנים.
2 צפייה בגלריה
כעת ניתן להגדיר ממשק בעברית לאפליקציית טלגרם
כעת ניתן להגדיר ממשק בעברית לאפליקציית טלגרם
כעת ניתן להגדיר ממשק בעברית לאפליקציית טלגרם
(צילום מסך: טלגרם)
טלגרם גם זוכה להילה של שמירה על פרטיות השיחות. אבל חשוב לציין שאלה אינן מוצפנות כברירת מחדל. כדי להפעיל את ההצפנה בשיחות בין המשתמשים צריך להפעיל את האפשרות הזו בהגדרות של האפליקציה לפני השיחה. בנוסף, שרתי טלגרם מאוחסנים במדינות שלהן התחשבות מועטה בפרטיות או בזכויות אזרח כך שלא ברור עד כמה מוגנים נתוני המשתמשים מחיטוט חיצוני.
עבור מי שמעוניינים להפעיל את הממשק של טלגרם בעברית, ניתן לעשות זאת על ידי כניסה לתפריט שלוש הקווים בצד השמאלי העליון של האפליקציה. כניסה ל-Settings ומשם לגלול מעט למטה עד ל-Language. האפשרות תופיע ישירות למשתמשים. יש לציין שבשלב הנוכחי לא ניתן לשנות את שפת השימוש באפליקציית המחשב, אלא רק באפליקציית המובייל לטלפונים.
פורסם לראשונה: 11:46, 09.10.23