חברת בזק הציגה היום (ב') "מפת דרכים טכנולוגית" לארבע השנים הבאות, שכוללת מהירות גלישה בסיבים אופטיים של עד 10 גיגה-ביט לשנייה ונתב WiFi 7 חדש (Be Multi Fiber) כבר בתחילת השנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
גלישה במהירות 25 גיגה ביט
גלישה במהירות 25 גיגה ביט
בזק ונוקיה מציגות: גלישה במהירות 25 גיגה ביט
(צילום: בזק)
על-פי התכנון, ב-2027 ("עידן המולטי-גיג") מתכוונת החברה להציע כבר על תשתית הסיבים האופטיים הקיימת שלה מהירות גלישה של 25 גיגה-ביט לשנייה, בטכנולוגיה המכונה 25G PON.
הניסויים במהירויות החדשות מתבצעים בימים אלה בשיתוף פעולה עם יצרנית תשתיות התקשורת הבינלאומית נוקיה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום במטה בזק בחולון הוצגה מהירות 25 גיגה בתנאי מעבדה. לדברי מנכ"ל בזק, רן גוראון, "אנחנו נערכים לתמוך בשירותים שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין היום. אני מאמין שהרעב לרוחב פס הוא אינסופי, ובזק תמיד תהיה זו המאפשרת לכל הפיתוחים העתידיים להתרחש".
2 צפייה בגלריה
הנתב החדש של בזק
הנתב החדש של בזק
הנתב החדש של בזק. קליטה טובה יותר
(צילום: בזק)
הנתב שמתכננת בזק שומר על קווי העיצוב של קודמיו, אך יהיה רחב יותר ויגיע בצבע שחור. הוא יאפשר קליטה איכותית יותר, יתמוך בגלישה אלחוטית בקצב של עד 10 גיגה, יאפשר מספר עצום של מכשירים המחוברים לרשת בו-זמנית, ותשולב בו הגנת סייבר מובנית. לשני התדרים המקובלים היום, 2.4 גיגה-הרץ ו-5 גיגה-הרץ, יתווסף תדר חדש של 6 גיגה-הרץ שיקל על המעבר בין הערוצים ויאפשר שידור בשני תדרים בו זמנית, כך שיישמר רציף קליטה יציב במעבר בין חדרים.
פריסת הסיבים האופטיים של בזק תגיע עד סוף השנה לכשני מיליון בתי-אב.