רשימה של האטרקציות המובילות למטיילים באוטווה, בירת קנדה, שפורסמה באתר החדשות והמאמרים Microsoft Start המליצה לתיירים לבקר ב"בנק המזון" של העיר. מדובר בארגון ללא מטרות רווח שעוסק בחלוקת מזון לנזקקים, שהופיע בתור המקום השלישי ברשימה. לאחר שפריס מרקס, כותב בתחום הטכנולוגיה, מצא את הטעות המביכה ופרסם אותה בפוסט ב-X (לשעבר טוויטר), מיקרוסופט הסירה את הכתבה מהאתר.

עוד בנושא:

הטעות המביכה נראית כמו תוצאה של שימוש בבינה מלאכותית, שבמקרים רבים התוכן שהיא מייצרת עדיין אינו אמין וכולל "הזיות", אך במיקרוסופט טוענים שלמרות שנעשה שימוש בבינה מלאכותית ביצירת הכתבות באתר, לא מדובר על בינה מלאכותית שפועלת באופן לא מבוקר, והתוכן עובר גם בקרה אנושית.
1 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה
סאטיה נאדלה
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה
(צילום: Mark Lennihan / AP)
ג'ף ג'ונס, דירקטור בכיר במיקרוסופט, מסר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי "הכתבה הוסרה וזיהינו כי הסוגייה נבעה מטעות אנוש. הכתבה לא פורסמה על ידי בינה מלאכותית לא מבוקרת. אנחנו משלבים את העוצמה של הטכנולוגיה עם הניסיון של עורכי תוכן. במקרה הזה, התוכן יוצר על ידי שילוב של טכניקות אלגוריתמיות ובדיקה אנושית, לא מודל שפה גדול או מערכת בינה מלאכותית. אנחנו פועלים כדי לוודא שסוג כזה של תוכן לא יפורסם שוב בעתיד". ב-2020 דווח כי מיקרוסופט מפטרת עיתונאים במערכות MSN ומיקרוסופט ניוז, ומחליפה אותם בבינה מלאכותית.
ריפרש
קורטנה מתה, יחי ה-AI החדש
29:59
התיאור של בנק המזון ברשימת ההמלצות התיירותיות התחיל באופן דומה מאוד לתיאור הרשמי שמופיע באתר של הארגון. נכתב בו כי "הארגון אוסף, רוכש ושולח אוכל לנזקקים" ואפילו כי "אנחנו רואים איך רעב משפיע על אנשים". אבל במקום להסתיים בקריאה לתרומות, למשל, הוא הסתיים בניסוח המוזר "החיים מספיק קשים גם ככה, תשקלו להגיע על בטן ריקה". משפט שאמנם דומה למה שמופיע באתר הרשמי - "החיים מספיק מורכבים גם ככה, דמיינו איך זה להתמודד איתם על בטן ריקה", אך משנה את המשמעות לחלוטין.
סמנתה קוזיארה, דוברת של בנק המזון של אוטווה, מסרה הצהרה ל-The Verge כי "מיותר לציין שזה לא סוג המסרים או הסיפורים שהיינו מוציאים אי פעם או מקווים שיתפרסמו". למרות הצהרת מיקרוסופט שלפיה הייתה בקרה אנושית על התוכן, קוזיארה אמרה כי "השורה על ה'בטן הריקה' היא חסרת רגישות בבירור, ולא עברה עורך אנושי". היא סיימה בחששות מהעתיד, כשאמרה כי "למיטב ידיעתי, לא נתקלנו בדבר כזה בעבר, אבל ככל שבינה מלאכותית הופכת ליותר פופולרית, אין לי ספק שמספר גדול יותר של אזכורים לא מדויקים או לא נאותים יכללו בכתבות-רשימות שכאלה. זה פשוט מדגיש את החשיבות של תחקירנים, כותבים ועורכים אנושיים".
ריפרש
המתחרה הישראלית של OpenAI / עם פרופ' יואב שוהם
34:42
באתר של Microsoft Start מסבירה החברה כי "בכל יום האלגוריתמים שלנו סורקים מאות אלפי פיסות תוכן שנשלחות אלינו על ידי שותפים. אנחנו מעבדים אותן כדי להבין מימדים כמו טריות, קטגוריה, ופופולריות פוטנציאלית, ומפרסמים בהתאם להעדפות המשתמש. זה משולב עם בקרה אנושית כדי להבטיח שהתוכן שאנחנו מראים תואם את הערכים שלנו, ושמידע קריטי מקודם באופן בולט בחוויות שלנו".