עדי כהן חסין בת ה-14 היא ככל הנראה מנכ"לית חברת ההייטק הצעירה בישראל: אחרי שמצאה את עצמה יותר מדי פעמים במהלך השנה מנסה לעלות על האוטובוס הביתה אחרי יום לימודים ללא הצלחה, היא וחבריה בבית הספר הרב-תחומי "עמל" בבאר שבע עלו על סטארט-אפ.
2 צפייה בגלריה
התלמידים שפיתחו את אפליקציית DriveSchool
התלמידים שפיתחו את אפליקציית DriveSchool
התלמידים שפיתחו את אפליקציית DriveSchool
(צילום: חיים אורנשטיין)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

1,400 תלמידי בית הספר שבניהולה של מטי בילו מסיימים את יום הלימודים ביחד ונאבקים על מקומם בתור להסעה, מה שיוצר תסכול רב והופך את הדרך הביתה לארוכה ומייגעת. כדי לפתור את הבעיה, התלמידים פיתחו אפליקציה בשם DriveSchool שיודעת לחבר בין הורים לתלמידים על פי מקום המגורים וכיוון הנסיעה. "האפליקציה יכולה לקשר בין תלמידות שגרות באותו אזור", הסבירה כהן חסין, "אם ההורים שלי מקפיצים אותי ברכב שלהם לבית הספר ותלמידה נוספת תיכננה לנסוע באוטובוס והתוכנית השתבשה מאיזו סיבה, אז היא יכולה לפתוח את האפליקציה ולבקש מההורים שלי טרמפ. ההורים שלי יקבלו את ההודעה, והיא תוכל לקבל הסעה לבית הספר תמורת 'מטבע' של התוכנה, ששווה בערכו לשלושה שקלים. את המטבעות ניתן לרכוש באפליקציה, וההורים יכולים לבחור לצבור את הכסף ולהמירו לשקלים או להעביר את המטבע לילדים שלהם על מנת שיוכלו להשתמש גם הם בשירות הטרמפים של DriveSchool".
התלמידים נדרשו לדון גם בסוגיות כמו ביטחון התלמידים בנסיעה עם אנשים שאינם מכירים. לכן הם פיתחו עבור כל נהג פרופיל שמסונכרן עם המאגרים של משרד החינוך, כך שהוא יזוהה במערכת כהורה אמיתי של תלמיד אמיתי. כמו כן, האפליקציה מכירה את מערכת השעות, ולא מאפשרת להזמין נסיעה בשעות הלימודים. על פיתוח המיזם אחראים 14 תלמידים ממרכז היזמות של בית הספר, שאותו מנהל שי מויאל, 33, בוגר בית הספר ששב לעיר הולדתו אחרי מספר שנים בארה"ב ויזם צעיר בעצמו. הם מחולקים למספר מחלקות: כספים, שיווק, לוגיסטיקה, עיצוב ומחלקת תפעול שמשמשת מערכת בקרה ובודקת שכל המחלקות עומדות ביעדים שהוצבו. לפרויקט התמנה גם סמנכ"ל שיווק מקרב התלמידים, שעובד בצמוד לכהן חסין.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית DriveSchool
אפליקציית DriveSchool
אפליקציית DriveSchool
"האפליקציה תוטמע בניידים של כל תלמידי בית הספר והוריהם כבר בשנת הלימודים הקרובה ונתחיל להשתמש בה. במקביל אנחנו כבר עובדים על שיתופי פעולה עם בתי ספר נוספים בעיר וגם ברחבי אירופה", אמרה כהן חסין. ד"ר חפציבה זוהר, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך בעיר באר שבע: "אנחנו גאים בהישגיהם של התלמידות והתלמידים שלנו, יזמיות ויזמים, שיוצאים מבתי הספר לחיים כשהם מצוידים בכלים להצלחה מחד, ובערכים של פיתוח קהילתיות בריאה וקיימות מאידך".