מודל בינה מלאכותית חדש ליצירת מוזיקה יאפשר למשתמשי יוטיוב ליצור שירים קצרים ב"ביצוע" של זמרים מוכרים. הפיצ'ר החדש והניסיוני יהיה זמין בשלב הראשון לקבוצה קטנה של משתמשים ביוטיוב שורטס, פורמט הסרטונים הקצרים שנועד להתחרות בטיקטוק.
1 צפייה בגלריה
ג'ון לג'נד וסיה
ג'ון לג'נד וסיה
ג'ון לג'נד וסיה
(צילום: Joel Ryan, Seth Wenig / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הפיצ'ר החדש, Dream Track ("רצועת החלומות"), מבוסס על מודל בשם ליריה (Lyria) שפותח על ידי דיפמיינד, חטיבת הבינה המלאכותית של גוגל. Dream Track מאפשר למשתמשים לרשום נושא וסגנון לשיר - למשל "בלדה על איך ששני הפכים נמשכים, אקוסטי קצבי" - ולבחור מתוך רשימה קצרה זמר או זמרת ש"יבצעו" אותו בקולם.
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
המודל יוצר קטע מוזיקה קצר באורך של 30 שניות, כולל פלייבק ושירה, שהמשתמשים יכולים לשלב בסרטונים שהם מעלים לפלטפורמה. אם לשפוט לפי הדוגמאות שגוגל שיתפה, נראה שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לעומת מודלים קודמים ליצירת מוזיקה, שהתקשו ליצור קטעים קוהרנטיים או שירה שאינה ג'יבריש.
האמנים שאישרו לגוגל לשכפל את קולם ולהשתמש בו הם סיה, ג'ון לג'נד, דמי לובאטו, אלק בנג'מין, צ'רלי פות', צ'רלי XCX, פאפוז, T-Pain וטרוי סיון. זוהי רשימה קצרה למדי, אך סביר להניח שהיא תתארך בעתיד, בהתאם להצלחה שלה יזכה הפיצ'ר החדש. גוגל כבר הציגה בעבר מודלים של בינה מלאכותית ליצירת מוזיקה, אך עד כה היא לא שילבה אותם במוצרים המסחריים שלה. לצד ההכרזה על Dream Track, הודיעה החברה כי היא משתפת פעולה עם אמנים, מפיקים מוזיקליים וכותבי שירים כדי לפתח כלים מבוססי AI ליצירת מוזיקה. החברה שיתפה כמה סרטונים שמדגימים את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה הזאת: באחד הסרטונים נשמע מוזיקאי מקליט קטע ביטבוקס קצר והבינה המלאכותית הופכת אותו לפלייבק של תופים, בקטע אחר נשמע מוזיקאי מזמזם מנגינה שהתוכנה הופכת לסולו סקסופון.
בכל קטעי המוזיקה שייווצרו על ידי המודל החדש יוטמע סימן מים (Watermark) שיאפשר לזהות שמדובר בקובץ שנוצר על ידי בינה מלאכותית. בגוגל אומרים כי מדובר בשיטה חדשה שלא נעשה בה שימוש בעבר וכי סימן המים אינו פוגע באיכות הקובץ והאוזן האנושית לא מסוגלת לשמוע אותו.
ומה השלב הבא? בדיפמיינד אומרים כי בינה מלאכותית עשויה לשנות את העתיד של תעשיית המוזיקה ומבהירים ש-Dream Track הוא רק ההתחלה: "רק התחלנו לחקור כיצד בינה מלאכותית יכולה להגביר את היצירתיות המוזיקלית של אנשים ואנחנו לא יכולים לחכות בשביל לראות מה נוכל להשיג בעתיד בשיתוף פעולה עם אמנים, תעשיית המוזיקה וקהילת היוצרים כולה".