האם אתר bus.gov.il יישאר באוויר? במשרד התחבורה תכננו להוריד מהאוויר את האתר הממשלתי שמדווח על לוחות הזמנים של האוטובוסים, ארגוני התחבורה הציבורית מחו על כך - ובמענה לפניית ynet נמסר מהמשרד שההחלטה נבחנת מחדש.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת דן
אוטובוס של חברת דן
אוטובוס של חברת דן
(צילום: מוטי קמחי)
בסוף החודש תוכנן לרדת מהאוויר האתר bus.gov.il - האתר הרשמי של משרד התחבורה לבדיקת מסלולי אוטובוסים ותכנון נסיעה בתחבורה הציבורית. במשרד התחבורה סברו שהאתר לא נותן מענה איכותי כפי שנותנות האפליקציות הפרטיות לתכנון הנסיעות, אך בארגוני נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו", "15 דקות" ו"לינק 20" מחו בתוקף על ההחלטה.

"חשש עמוק כי השירות יורע"

במכתב ששיגרו הארגונים לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, הם קבלו על ההחלטה: "במצב בו משרד התחבורה הוא הרגולטור המפקח על מפעילות התחבורה הציבורית והן חייבות לעמוד בלו"ז הרשמי ולצערנו לא עומדות בו לעיתים קרובות, מקנן בנו חשש עמוק כי השירות יורע".
הארגונים ציינו כי כיום, אם מפעילת תחבורה ציבורית לא עומדת בלוח הזמנים הרשמי ונוסע רוצה לתבוע אותה, הוא מסתמך על אתר משרד התחבורה כבסיס נתונים ללוח הזמנים הרשמי, כיוון שזהו אתר ממשלתי ולכן קביל בבית משפט. "הורדת אתר זה מהאוויר תפגע ביכולת הנוסעים לדרוש את הזכויות המגיעות להם לפי חוק: עמידה בלוחות הזמנים", נכתב.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בריאיון באולפן
מרב מיכאלי בריאיון באולפן
שרת התחבורה מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
עוד טענו הארגונים כי "לאנשים עם מוגבלות לא תהיה כל דרך לחפש קווים נגישים - מידע מהרישוי שמשוקף באתר משרד התחבורה אך אינו משוקף באף מסלולן פרטי שבדקנו". בנוסף, לא תהיה דרך לדעת האם התחנה במסלול מוגדרת לאיסוף או הורדה בלבד. גם מידע זה מוצג רק באתר משרד התחבורה ומספר מזהה של התחנה מוצג רק בחלק מהאתרים. למשל שירות Moovit הפופולרי אינו מציג מספר תחנה בחיפוש אלא רק את שמה.
מקס מורוגובסקי, יו"ר ארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו", אמר כי "לאחר שהתרענו בפני שרת התחבורה מרב מיכאלי ומשרד התחבורה על הפגיעה הצפויה בנוסעי התחבורה הציבורית עקב הכוונה להוריד מהאוויר של אתר bus.gov.il ללא חלופה, מהלך שנוגד את פקודת התעבורה, אנו שמחים שמשרד התחבורה עשה את הדבר הנכון והקפיא את הצעד הצפוי. אנו קוראים למשרד לא לקבוע עובדות בשטח על ידי הפיכת האתר ללא שמיש בפועל, אלא לקיים דיון רציני ועבודת מטה להבטחת מידע נאות לנוסעים".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה קשובה לרחשי הציבור ודחתה בשלב זה את מועד סגירת המסלולן bus.gov.IL, עד לסיום בחינה נוספת על ידי מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק. זאת, במטרה לתת את המענה המיטבי לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית".