פרטנר TV עומדת להשיק טכנולוגיה חדשה שמשלבת בין ממיר הטלוויזיה לבין רמקול חכם, כך שניתן להפעיל את הממיר באמצעות פקודות קוליות בעברית וללא צורך בשלט. ל-ynet נודע כי הטכנולוגיה החדשה נמצאת כעת בשלבי פיילוט אחרונים, ופרטנר צפוייה להשיק אותה בשבועות הקרובים.
מדובר במגמה חדשה בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, ופרטנר מקדימה את החברות האחרות במרוץ ומציגה אותה בישראל. בחודש שעבר הציגה אמזון טכנולוגיה שמשלבת בין הסייענית הקולית אלכסה לבין טכנולוגיית הטלוויזיה החכמה שלה Fire TV. החודש השיקו חברות הערוצים SFR הצרפתית ו- Vodafone-ספרד טכנולוגיית משולבת של ממיר ורמקול חכם של חברת Devialet הצרפתית.
2 צפייה בגלריה
ממיר+רמקול חכם וודפון ספרד
ממיר+רמקול חכם וודפון ספרד
ממיר עם רמקול חכם בוודפון ספרד
(צילום: Vodafone España)
במקום "היי סירי" או "אוקיי גוגל", המוכרים מהסייענים הדיגיטליים הקיימים, לממיר של פרטנר יצטרכו להגיד "היי פרטנר". בגלל תכונות השפה העברית פרטנר נאלצו לבחור במגדר עבור הממיר שלהם, והוחלט שהוא יהיה זכר. כך למשל ניתן להגיד פקודות כמו "היי פרטנר, הפעל את 'שעת נעילה'" וגם "היי פרטנר, התחל מחדש" או "היי פרטנר, תעביר לערוץ הסרטים ותגביר".
כיום מציעות כל החברות אפשרות חיפוש קולי של תכנים באמצעות השלט רחוק. פרטנר כבר פיתחה יכולת 'חיפוש גלובלי' בממשק הטלוויזיה כולו, שכולל את לוח שידורים, תכני ה-VOD, שירות ה-Catch up והקלטות התוכניות, וכן בתכני האפליקציות המותקנות כמו נטפליקס ויוטיוב. יכולת שילוב הרמקולים החכמים והסייענים הקוליים בהפעלת הממירים היא תכונה שנכנסת רק עתה לעולמות הטלוויזיה הרב-ערוצית. כך למשל נוספה אפשרות להגיד לאלכסה "תראי לי", שמאפשרת להציג על מסך הטלוויזיה מידע כמו מזג האוויר, יומן הפגישות או המצלמה בכניסה לבית.
2 צפייה בגלריה
ממיר+רמקול חכם אמזון
ממיר+רמקול חכם אמזון
Fire TV Cube של אמזון
(צילום: Amazon)
המכשיר החדש של פרטנר לא ישלוט כנראה בתפקודי הבית החכם, אך הוא יאפשר לשלוט בהפעלת כל תפקודי הממיר והטלוויזיה כולל פעולות כמו ניווט בתפריט המערכת, החלפת ערוצים, שליטה בעוצמת הקול, שליטה בתכני וידאו, עצירה, הרצה לאחור או קדימה, והפעלת אפליקציות בממיר.
כבר היום יכולים לקוחות פרטנר TV להפעיל באמצעות הממיר יישומי סייען קולי חיצוניים כמו גוגל אסיסטנט, או לבצע חיפוש באמצעות השלט הקולי של פרטנר. אך כעת מדובר בפעם הראשונה שבה שירות טלוויזיה מציע סייען קולי בשפה העברית (וגם באנגלית), השולט בכל תפקודי הממיר.
הרמקול החכם המשולב במכשיר הוא זה שקולט את ההוראות הקוליות ומפענח אותן. לצורך שמירה על פרטיות ניתן יהיה להשבית את פעולת הרמקול (המכיל מיקרופונים), כך שלא יאזין לשיחות בחדר בשעה שאין צורך בפעולתו.