אמזון אולי מוכרת לרוב הישראלים בתור פלטפורמת קניות, אבל בשנים האחרונות הפכה החברה של ג'ף בזוס גם לאימפריה של חומרה. באירוע שהתקיים אתמול (יום ד') במטה החברה בסיאטל הוכרז על שורה של גאדג'טים חדשים - משקפיים חכמים, אוזניות אלחוטיות, גרסאות חדשות לרמקולים החכמים מסדרת אקו (Echo) ועוד. המוצרים האלה אמנם לא מיובאים באופן רשמי לישראל, אבל זה לא הופך אותם לפחות מעניינים.
5 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של אמזון
אירוע ההשקה של אמזון
אקו באדס. מנגנון הפחתת רעשים
(צילום: AFP)
אחד המוצרים הבולטים באירוע היה אקו באדס (Echo Buds), אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) שאמורות לתת פייט לאיירפודס של אפל ששולטות בשוק ללא עוררין. אקו באדס כוללות מנגנון להפחתת רעשים של חברת Bose, פיצ'ר שלאיירפודס אין בינתיים, והכי חשוב מבחינת אמזון - הן מאפשרות לזמן בכל רגע את הסייעת הקולית אלכסה (אך תומכות גם בגוגל אסיסטנט ובסירי של אפל). חיי הסוללה אמורים להספיק לחמש שעות של שימוש. המחיר - 130 דולר.
5 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה של אמזון
אירוע ההשקה של אמזון
אקו פריימס. לדבר עם אלכסה
(צילום: רויטרס)
גאדג'ט לא פחות מסקרן הוא המשקפיים החכמים אקו פריימס. לא מדובר במשקפי מציאות רבודה (AR) או מדומה (VR), אלא במשקפיים רגילים למראה שבתוכם מוטמעים מיקרופונים ורמקולים. גם כאן, כמו שבטח כבר הבנתם, הרעיון הוא לאפשר למשתמשים לשוחח עם אלכסה גם כשהם מחוץ לבית. אם אתם זקוקים למשקפיים אופטיים אפשר לסדר את זה. אקו פריימס עולים 180 דולר, אך באמזון מתייחסים אליהן כאל מוצר ניסיוני ולכן המלאי מוגבל. עוד מוצר ניסיוני שהוצג באירוע הוא אקו לופ - טבעת טיטניום במחיר של 130 דולר, שמאפשרת גם היא לזמן את אלכסה בלחיצת כפתור.
5 צפייה בגלריה
אקו לופ
אקו לופ
אקו לופ, הטבעת של אמזון
(צילום: אמזון)

5 צפייה בגלריה
אקו פלקס
אקו פלקס
אקו פלקס, רמקול חכם וקטנטן
(צילום: אמזון)
אקו סטודיו הוא רמקול חכם חדש שאמור לספק סאונד איכותי יותר מהמוצרים האחרים בסדרת אקו, כולל אודיו 3D. הוא גם גדול יותר מהרמקולים האחרים ועולה 200 דולר. אקו פלקס, לעומת זאת, הוא רמקול קטנטן במחיר של 25 דולר שניתן לחבר ישירות לשקע החשמל.
אקו שואו 8 הוא מסך חכם נוסף של אמזון, הפעם בגודל 8 אינץ'. הוא מאפשר לנהל שיחות וידיאו ואפשר פשוט להציב אותו במטבח ולבקש מאלכסה להקריא לכם מתכונים. המחיר - 130 דולר. ואם אנחנו כבר במטבח, אמזון השיקה גם תנור חכם שנתמך על-ידי אלכסה. אפשר לסרוק ברקודים של מוצרי מזון כדי שהסייעת הקולית תעריך כמה זמן ייקח לכם לבשל אותם. המחיר - 250 דולר.
5 צפייה בגלריה
אקו גלואו
אקו גלואו
יאללה מסיבה. אקו גלואו
(צילום: אמזון)
והנה משהו שילדים יאהבו: אקו גלואו (30 דולר) היא מנורה חכמה שיכולה להחליף צבעים. גם היא נתמכת על-ידי אלכסה ואפשר להשתמש בסייעת הקולית כדי להגדיר שעת השכבה שבה האור יעומעם, או כדי לגרום לאורות להבהב במקרה שהילד מארח חברים למסיבה.
והנה משהו ממש לא לילדים: אמזון מאפשרת למשתמשים להחליף את הקול של אלכסה בקולות של סלבס, והראשון להצטרף לפרויקט הוא השחקן סמואל ל. ג'קסון. תמורת דולר יהיה ניתן לשאול אותו שאלות ברומו של עולם כמו מה מזג האוויר הצפוי מחר, מתי מגיע האוטובוס הבא או איך קוראים לקוואטר פאונדר עם גבינה בפריז. וכן, זה כולל קללות (אלא אם בחרתם בגרסה הנקייה).