הרשת החברתית פרלר - המזוהה עם תומכי טראמפ, אנשי ימין קיצוני וחובבי תיאוריות קונספירציה - חזרה לפעול אחרי חודש שלם של השבתה. פרלר, שדוגלת בהיעדר פיקוח על תכנים המתפרסמים בה, הוחרמה בעקבות ההסתערות האלימה על גבעת הקפיטול בחודש שעבר בידי תומכי טראמפ. האתר זמין כעת ברשת וחשבונות המשתמשים אוחזרו, אולם הפוסטים עצמם לא צלחו את המעבר.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית פרלר
אפליקציית פרלר
אפליקציית פרלר
(צילום: shutterstock)
בחודש ינואר הושעתה אפליקציית פרלר מחנויות האפליקציות של גוגל ופייסבוק, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה אמזון, שחטיבת שירותי הרשת שלה AWS סיפקה את התשתיות עבור פרלר - כי גם היא משעה את פעילות האתר, ובכך הובילה הלכה למעשה להשבתה מוחלטת של הרשת החברתית. ענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי פרלר לא עמדה בתנאי השימוש של הפלטפורמות סביב הפצת תוכן שמסית לאלימות והיעדר פיקוח.
האפליקציה עדיין לא זמינה בחנויות, אולם האתר כאמור נגיש ברשת. משתמשי פרלר נדרשים כעת להתחבר מחדש לחשבונותיהם, אולם התכנים שפרסמו קודם כבר לא מופיעים ברשת החברתית. כך למשל, החשבון הרשמי של צוות טראמפ בפרלר נותר מיותם לחלוטין מתכנים. גם פונקציות כמו האשטאגים וחיפוש תכנים עוד לא מתפקדות בצורה טובה.
2 צפייה בגלריה
טראמפ ואפליקציית פרלר
טראמפ ואפליקציית פרלר
טראמפ ואפליקציית פרלר
(עיבוד תמונה. צילום: פרלר, EPA)
מנכ"ל פרלר, שפוטר מוקדם יותר החודש וכבר הספיק להתראיין ולחשוף פרטים על עסקה שאמורה הייתה להיחתם בין הרשת החברתית לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - ובסופו של דבר ירדה מהפרק, הוחלף זמנית על ידי מארק מקלר, בעוד בפרלר מחפשים אחר מחליף קבוע. מאצה סיפר כי פוטר לאחר שדחף לכיוון של פיקוח מסוים על התכנים המועלים לפרלר, בידי חברי דירקטוריון החברה שהעדיפו לשמור על פרלר נקייה מפיקוח.