חברת גוגל מציגה שורה של תכונות חדשות במערכת Google Maps בראשן יכולת ניווט באמצעות מציאות רבודה (AR) בתוך מבנים. כמו כן יתווספו מצבי ניווט חדשים בעת נהיגה, מעקב משלוחים מהסופרמרקט ומספקים שונים, ושורה של תכונות שנועדו לסייע בהגנת הסביבה. בגוגל הדגישו כי רבות מהתכונות החדשות פותחו על בסיס יכולות חדשות בתחום הבינה המלאכותית. החידושים הוצגו על ידי דיין גלאזגו, סגן נשיא מוצר של גוגל מפס ובכירים נוספים בגוגל במפגש עיתונאים בינלאומי שנערך באמצעות שיחת וידאו ב-Meet.
4 צפייה בגלריה
חידושי גוגל מפס
חידושי גוגל מפס
ניווט בתוך טרמינל שדה התעופה
(צילום: Google)
אין ספק שהניווט בתוך מבנים הוא התכונה המגניבה ביותר של גוגל מזה זמן. אם אתם הולכים לאיבוד בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, בבית החולים איכילוב בתל אביב או בשדה התעופה בן גוריון בלוד, כל מה שצריך לעשות הוא להניף את הטלפון מולכם ועל המסך תראו את סביבתכם בתוספת שלטי הכוונה, שמוטמעים על התצוגה החיה. מדובר בהרחבה של ניווט Street View שקיימת כבר כיום במקומות מסויימים, שתתחיל להיות מיושמת בנייינים ובקמפוסים בעולם.
4 צפייה בגלריה
חידושי גוגל מפס
חידושי גוגל מפס
שכבות איכות אוויר ומזג אוויר
(צילום: Google)
בתחום הדאגה לסביבה הציגה גוגל שכבות חדשות במפה - שכבות מזג אוויר ואיכות האוויר. המפה תאפשר צפייה בתנאי מזג האוויר הנוכחיים והחזויים, לצד נתוני איכות אוויר הזמינים בכל מקום בו קיימות תחנות ניטור איכות אוויר (AQI). כמו כן יופעלו מסלולים ידידותיים לסביבה בעת ניווט במצב נהיגה: המערכת תפנה אוטומטית את הנהגים למסלולים עם טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר, כשהיא אפשרית בין כמה חלופות שבהן זמן ההגעה המשוער דומה. אם מסלול ידידותי לסביבה מאריך משמעותית את זמן ההגעה המשוער, תינתן לנהג האפשרות לבחור בין המסלול המהיר יותר לבין המסלול הידידותי יותר לסביבה. כמו כן יוצגו התרעות על כניסה לאזורים מופחתי פליטות שקיימים במספר ערים בעולם, איזורים בהם מוטלות על הנהגים אגרות מיוחדות אם מכוניתם אינה מורשה להיכנס לאזור.
עוד במסגרת ההגנה על הסביבה: בחירת אמצעי ההגעה ליעד תכלול בקרוב אפשרות להעדיף נסיעה באמצעות תחבורה בת קיימא. המערכת תשווה את כל המסלולים ואמצעי התחבורה אל היעד, כולל ניווט באופניים, תחבורה ציבורית מסוגים שונים וגם הליכה, ותדגיש את המסלולים ואמצעי התחבורה שמתאימים להעדפות המשתמש.
4 צפייה בגלריה
חידושי גוגל מפס
חידושי גוגל מפס
כניסה לאיזור מופחת פליטות
(צילום: Google)
חידושים נוספים יוצעון בתחום איסוף המשלוחים. גוגל תתחיל לשלב יכולת לראות מידע על חנויות וסופרמרקטים, שיכלול חלונות זמן לאיסוף ומשלוח, עמלות ומינימום הזמנה, ישירות מכלי חיפוש ומפות. אבל זו רק ההתחלה - הכוונה היא שעם סיום הקנייה ניתן יהיה לעקוב דרך המפה על שלבי התקדמות, המשלוח, מיקום המובילים ושעת ההגעה שלהם, שתתעדכן על פי התנאים האמיתיים בשטח. הטכנולוגיה החדשה הזו נמצאת כעת בשלב ניסוי פיילוט עם רשת קרוגר האמריקאית. בקרוב בישראל.
ותכונה חדשה נוספת: הפעלת הניווט והסמארטפון בעת הנהיגה באמצעות פקודות קוליות. במצב Assistant Driving ניתן להשתמש בקול לצורך שליחה וקבלה של שיחות וטקסטים, לבצע סקירה מהירה של הודעות חדשות ממספר אפליקציות - במקום אחד, לקבל קריאה קולית של טקסטים ועוד - והכל מבלי לצאת ממסך הניווט.
4 צפייה בגלריה
חידושי גוגל מפס
חידושי גוגל מפס
מעקב משלוחים
(צילום: Google)
מתי נראה את כל אלה בישראל? לא בזמן הקרוב. בחלק גדול מהתכונות החדשות נידרש שלב תיאום והגעה להסכמים עם גורמים מקומיים ומיפוי ברמה מפורטת וחדשה של איזורים רבים, וכל אלה אורכים זמן רב. בשלב זה שמה גוגל את הדגש על מתן השירות בארה"ב ובמספר נקודות במדינות נוספות בעולם.
ומה על הפרטיות? התכונות החדשות מאפשרות לגוגל לקבל מידע חדש מסוגו ובהיקף גדול על חיינו, המשתמשים, המקומות בהם אנחנו נמצאים ברמת פירוט גבוהה הרבה יותר, ההעדפות שלנו בתחומים חדשים כמו סביבה וכעת גם מידע מפורט על הקניות שלנו בעולם הפיזי, לא רק הדיגיטלי. בגוגל אומרים כי נושא הפרטיות נשקל לעומקו בכל שלבי הפיתוח בסיוע מומחים, וכי הכל מתואם עם הרגולציה להגנת הפרטיות בכל מדינה. ואם זה גורם לכם להרגיש פחות חשופים בפני גוגל, כנראה שהם הצליחו.