בדו"חות הכספיים שהתפרסמו עתה חושפת סמסונג מהלך מהפכני שהיא מתכננת: הפיכת הטלפונים המתקפלים ל"מיינסטרים" של עולם הסלולר – הטלפונים העיקריים בהם נשתמש. באותיות קטנות, בהמשך לדיווח על המחסור ברכיבים בגלל סגירת מפעלים בווייטנאם, סמסונג מציינת: "אנחנו מתכוונים לייצב ולחזק את המובילות שלנו בתחום מכשירי הפרימיום על ידי הפיכת קטגוריית הטלפונים המתקפלים למיינסטרים".
הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג מיועדים כיום לפלח צר באוכלוסייה והם נמכרים במחירים גבוהים במיוחד. מחירו של Galaxy Z Fold 2 למשל הוא כ-7,000 שקל ומחירו של Galaxy Z Flip 5G הוא כ-5,000 שקל. אם סמסונג אכן מתכוונת להפוך אותם למיינסטרים, היא תצטרך להציג מחירים עם סף כניסה של כ-3,000 שקל, מה שיהווה מהפכה אמיתית בדפוסי הצריכה של טלפונים סלולריים. בתחום הטלפונים המתקפלים יש לסמסונג יתרון ברור על היריבות אפל והחברות הסיניות, והמהלך הזה מתפרש כניסיון להבטיח את מקומה בראש יצרניות הסמארטפון בעולם.
1 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
גלקסי Z פולד 2
(צילום: shutterstock)
המבחן הקרוב למדיניותה החדשה של סמסונג יתרחש ב-11 באוגוסט, באירוע ה-Unpacked שהחברה תקיים. הדלפות מוקדמות חשפו את החידושים העיקריים שסמסונג תציג באירוע, כולל תמחיר המכשירים שכנראה עוד לא ישקף את המהפיכה הצפויה. ככל הידוע סמסונג תציג באירוע דגם חדש של גלקסי פולד שיכונה Galaxy Z Fold 3 ודגם חדש של גלקסי פליפ שיכונה 3 Z Flip. הפולד הוא סמארטפון בגודל רגיל שנפתח לגודל טאבלט, והפליפ הוא סמארפון בגודל רגיל שמתקפל לחצי מגודלו.
בתוך כך, בשורה מרעישה נוספת מבית היוצר של סמסונג: בפרסום רשמי החברה הכריזה כי היא לא תציג באירוע הקרוב טלפונים בסדרת הדגל נוט (Galaxy Note). החברה ציינה כי "אנחנו נגלה כמה מהתכונות האהובות של מכשירי הנוט במכשירים אחרים״. ככל הנראה הכוונה היא לעט הסטילוס, הסממן הבולט של מכשירי נוט, שהותאם כעת לטלפונים המתקפלים. ועדיין, יתכן כי לאחר שתי השקות שבהן לא הוצג מכשיר נוט, בכך מגיעה לקיצה סדרת הנוט המפוארת, גולת הכותרת של סמסונג עד לאחרונה.
(מקור: סמסונג)
עוד באירוע סמסונג, יוצגו שעון Galaxy Watch 4 החדש, בעיצוב חדשני ולראשונה מזה זמן רב עם מערכת ההפעלה של גוגל Wear OS, ששופרה משמעותית תוך שיתוף פעולה בין סמסונג וגוגל בתוספת מימשק One UI Watch של סמסונג. כמו כן יוצגו אוזניות Galaxy Buds 2, עם נפח סוללה משופר וסינון רעשים אקטיבי.
הדו"חות הכספיים של סמסונג מוכיחים שמכירות הסמארטפונים של החברה נפגעו קשה ברבעון האחרון, עובדה שמיוחסת למחסור בשבבים ולירידה בביקוש לסמארטפונים. לפי דיווחים קודמים, סמסונג הקוריאנית ממשיכה להוביל את עולם הסמארטפונים עם 19 אחוזים מאספקת המכשירים אך שיאומי הסינית הולכת ומתקרבת אליה עם 17 אחוזים מהיקף אסקפת המכשירים, תוך שהיא עוקפת את אפל עם 14 אחוזים בלבד מהשוק.