ווייז היא אולי אפליקציית הניווט האהובה על המשתמשים בישראל, אבל היא סובלת מלא מעט בעיות. לא תמיד ברור, למשל, מדוע היא מכוונת אתכם למסלול מסוים כאשר ישנו בוודאות מסלול מהיר יותר. בעיה אחרת, פחות מטרידה, היא ההגייה בעברית. "רחלי", הקול הנשי שמכווין את הנהגים, לא תמיד יודעת להגות נכון את שמות הרחובות. היום (א') משיקה ווייז קמפיין קהילתי שבמסגרתו יוכלו המשתמשים למלא טופס משוב ולתקן את הטעויות שלה. לחצו כאן כדי לגשת לטופס.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

1 צפייה בגלריה
אפליקציית waze
אפליקציית waze
אפליקציית ווייז
(צילום: shutterstock)
הקמפיין החדש הוא חלק מעבודת הפיתוח של פעולת הטקסט לדיבור של מהנדסי החברה, שמטרתו להפוך את קולה של "רחלי" לשוטף ומובן יותר עבור משתמשי האפליקציה בעברית. "קהילת המשתמשים היא חלק בלתי נפרד מווייז", אמר גיא ברקוביץ', מנכ"ל ווייז ישראל. "בזכות עזרתה של הקהילה כל משוב יכול להשפיע על מיליוני נהגים בישראל. אנחנו בווייז קשובים לקהילה, שהם בסיס הפעילות שלנו, ופועלים כל הזמן לשדרג את חווית השימוש באפליקציה".
ווייז, אחד משירותי הניווט הפופולריים בעולם, הוקם בישראל בשנת 2006 ובשנת 2013 נמכר לגוגל תמורת כמיליארד דולר. השנתיים האחרונות לא היו קלות עבור החברה: מגפת הקורונה גרמה לצמצום משמעותי בשימוש בשירות ולפני כשנה הודיעה החברה על פיטורים של כ-5% מהעובדים. בנובמבר 2020 פרש מנכ"ל החברה נועם ברדין ורק כעבור כחצי שנה מונתה לו מחליפה: נהא פאריק, שהייתה נשיאת Hotwire. בפברואר פרסם ברדין פוסט חריג שממנו עולה כי רכישת החברה על ידי גוגל פגעה בצמיחה שלה. בריאיון שפורסם ב"ידיעות אחרונות" באוגוסט סיפר ברקוביץ' כי הקורונה פגעה קשות באלגוריתמים של ווייז: "הקורונה הרגה לנו את ההיסטוריה והאלגוריתמים צריכים להשתנות ולתת הרבה יותר משקל למה שקורה בזמן אמיתי – וגם זה לא תמיד נכון, כי הדרך שבה אנחנו מסיעים אותך היא לא בהכרח הדרך הקצרה או המהירה, אלא הדרך הווייזית". בקיץ דיווחנו כאן גם על תקלה משונה בווייז: משתמשים רבים דיווחו על כך שההוראות הקוליות דילגו בין עברית לאנגלית באמצע משפט ללא סיבה. בווייז סירבו אז להסביר מה גרם לתקלה.