פלטפורמה שפותחה בידי הסטארט-אפ הישראלי Catch מאפשרת לכל לקוח בסופרמרקט לסרוק ב"עגלה דיגיטלית" את רשימת הקניות שהביא עימו בכתב יד מהבית, וזו תנווט אותו ישירות למוצרים.
2 צפייה בגלריה
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
(צילום: דן פרץ)
המערכת מופעלת בימים אלה ניסיונית בשלוש מחנויות "טיב טעם" בישראל ותוטמע בקרוב ברשת הסופרמרקטים של ענקית הקמעונאות הגרמנית REWE. מנוע הבינה המלאכותית של Catch מנתח את רשימת המוצרים, יוצר לקונה פרופיל ייחודי שמתעדכן תוך כדי הקנייה, ובמהלך השוטטות בסופר מציע הצעות למבצעים ולקופונים המותאמים להעדפות שלו - למשל, מוצרים טבעוניים ודיאטטיים, מוצרים לתינוק או אביזרי גינה או ניקיון. את המערכת ניתן להתקין במגוון מכשירים: עגלות חכמות, טאבלטים, סמארטפונים, ועוד.
סריקת רשימת הקניות הידנית יכולה להתבצע במגוון שפות, כולל עברית, אנגלית, גרמנית, ערבית, רוסית ואמהרית, אבל אפשר גם "לשגר" רשימה למערכת מתוך וואטסאפ. אין צורך בכל רישום מוקדם או בהורדת אפליקציה, ואנונימיות הקונה נשמרת. המערכת כוללת גם אפשרות חיפוש למוצרים וניווט מפורט אל מיקומם על מדפי הסופר.
המערכת מספקת גם תובנות כלכליות רבות לרשת השיווק, באמצעות ניתוח ועיבוד מסלולי ההליכה הנפוצים בתוך החנות, העדפות הצרכנים, שיעור ההיענות למבצעים ולקופונים, סוג הקנייה (מתוכננת או ספונטנית), הזמן ששוהה הלקוח ליד כל פריט ועוד.
ריפרש
הבינה המלאכותית לקחה בלי רשות. האם היא תשלם על זה? / עם ליטל הלמן
38:59
בגרמניה הוטמע הפתרון בשלב ראשון ביותר מ-100 עגלות בחנויות REWE בעיר קלן, לקראת פריסה בכלל הסניפים ברחבי המדינה. REWE היא מרשתות הקמעונאות הגדולות בגרמניה, עם יותר מ-3,800 חנויות, 160 אלף עובדים, ומחזור שנתי של מעל ל-28 מיליארד יורו.
2 צפייה בגלריה
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
העגלה החכמה של Catch תעשה לכם גם קניות
(צילום: דן פרץ)
Catch הוקמה ב-2022 על ידי שלומי דיין, כיום המנכ"ל, ואיתי לישנר, כיום מנהל הטכנולוגיות הראשי. היא מעסיקה 19 עובדים במרכז פיתוח בישראל ובמשרדים בגרמניה. לדברי דיין, "שיפור חווית הקנייה הוא נושא מרכזי באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, ויש ציפייה ודרישה מהקונים לחוויה אישית וממוקדת שלא קיימת היום בעולם הפיזי. אנחנו מביאים יכולות שכבר קיימות ומיושמות בעולם האונליין לעולם האמיתי".
"צרכנים בעולם ובגרמניה בפרט", מוסיף לישנר, "נרתעים מלמסור את פרטי הזדהות ומוכנים לוותר בשל כך על הטבות מועדון. לכן בנינו פלטפורמה מבוססת AI שיודעת לאפיין את הלקוח ללא צורך במידע אישי ולא מחייבת אותו להירשם או למסור פרטים אישיים".