דקות ספורות לאחר השבעתו כנשיא ארה"ב ה-46, עבר חשבון הטוויטר הנשיאותי הרשמי לשליטתו של ג'ו ביידן. הציוצים שנעשו עד כה על ידי הנשיא היוצא דונלד טראמפ בחשבון הרשמי, אורכבו כפי שנעשה בעבר, תחת שם המשתמש POTUS45@. כפי שדווח בעבר, מספר העוקבים אחר החשבון הנשיאותי הרשמי התאפס ברגע ההשבעה, וכעת מניין העוקבים עומד על 1.1 מיליון, אך הוא צפוי לעלות בהדרגה במהלך הימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
הטוויטר הנשיאותי עובר לביידן
הטוויטר הנשיאותי עובר לביידן
הטוויטר הנשיאותי עובר לביידן
(צילום מסך)
עם העברת החשבון לשליטת ביידן, פורסם ציוץ שהוכן מראש לפני חמישה ימים: "חברים - זה יהיה החשבון עבור חובותיי הרשמיים כנשיא. עד אז אמשיך להשתמש בחשבוני הפרטי. אם אתם כבר פה, עקבו גם אחרי חשבונות הטוויטר של הגברת הראשונה, סגנית הנשיא קמלה האריס, וה'ג'נטלמן השני' (כלומר בן זוגה של האריס - ה.ב.), דאגלס אמהוף".
גם החשבונות הרשמיים של הבית הלבן (WhiteHouse@), של הגברת הראשונה (FLOTUS@) ושל סגנית הנשיא (VP@) הועברו לשליטת הממשל החדש, ומשתמשי טוויטר שעקבו אחריהם קיבלו התראות שלפיהן עליהם לעקוב מחדש אחרי החשבונות. באתר הבית הלבן שעודכן בשעות האחרונות עם פרטי הממשל החדש, הוחבאה הזמנה מיוחדת בקוד ה-HTML הקוראת להצטרף ליחידת השירותים הדיגיטליים המיוחדת של הבית הלבן.
בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול לפני שבועיים, הודיעה טוויטר כי היא מסירה את חשבונו הפרטי של דונלד טראמפ לצמיתות. פייסבוק הודיעה כי היא משעה את חשבונותיו ברשת החברתית ובאינסטגרם "לפחות עד להשבעה של ביידן", אולם לפי דיווחים בימים האחרונים, פייסבוק לא תמהר להשיב לטראמפ את חשבונותיו, ותמתין לראות מה קורה במהלך השבועות הקרובים לפני שתגיע להחלטה סופית בעניין.