באירוע השקה עולמי מקוון, הישר מסיאול, סמסונג הציגה הערב (יום ג') את הסמארטפון המתקפל החדש שלה: Galaxy Z Fold 2, שאותו תוכלו לרכוש החל ב-18 בספטמבר בארה"ב תמורת 1,999 דולר. הטלפון המתקפל החדש נראה כמו שילוב של שני הטלפונים המתקפלים הקודמים של סמסונג, גלקסי פולד וגלקסי Z Flip (שמחירו 1,499 דולר), והוא מציג בעיקר שיפורים בטכנולוגיה אך לא פריצת דרך חדשה.
לישראל הטלפון החדש צפוי להגיע לקראת סוף השנה. למרות מחירו הגבוה צופים בשוק כי הוא יימכר היטב בשוק הישראלי כמו שני קודמיו. ל-ynet נודע כי מספר הטלפונים שנמכרו בישראל מהדגמים הקודמים של הטלפונים המתקפלים מגיע לכ-10,000 מכשירים, מה שתואם לכמות שהוזמנה מלכתחילה.
המחיר הגבוה שסמסונג קבעה לדגם החדש אינו מקרי: ברמת מחיר כזו המטרה היא ככל הנראה למכור כמות מוגבלת של מכשירים, ולבחון את התגובות של הציבור. ההערכות הן שסמסונג צפויה להציג דגם חדש של מכשיר מתקפל בתוך שנה, שיהיה מיועד לציבור הרחב ויוצע במחיר בר-השגה. בעת השקת הטלפון החדש הצהירו בכירי סמסונג שטלפונים מתקפלים הם עתיד התעשיה. גם גוגל ומיקרוסופט תמכו בתחזית זו, ושיתפו פעולה בהתאמת האפליקציות שלהן לעבודה עם מכשיר בעל מסך גדול מתקפל.
טלפון גלקסי Z פולד 2 מציג מסך גדול יותר מקודמו, בגודל 6.2 אינץ' במצב סגור ו-7.6 אינץ' במצב פתוח. סמסונג הצרה את מסגרת המסך ושיבצה מצלמה קדמית ללא מגרעת. המסך מאפשר קצב ריענון של 120 הרץ. התכונה הבולטת של הטלפון החדש הוא המעבר הרציף ממצב מקופל למצב פתוח: ניתן לצפות בסרטון במצב מקופל, לפתוח את המסך ולהמשיך בדיוק מאותה נקודה על מסך פתוח. סמסונג שיפרה את המסך המתקפל וציפתה אותו בזכוכית דקה, מה שנותן תחושה חלקה ונוחה יותר בשימוש.
2 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z fold 2
סמסונג גלקסי Z fold 2
גלקסי Z פולד 2
(צילום: Samsung)
שעות אדם רבות הושקעו בשיפור וחיזוק ציר המסך הנסתר, שמאפשר כעת פתיחה במספר זוויות, לפי אופן השימוש במכשיר. המעבר הרציף בין שני המסכים מאפשר גם את המצב הגמיש (FLEX MODE) של המכשיר: ניתן לפתוח מספר אפליקציות בו בזמן ולקבוע איך ישתלבו על המסך: אחת בכל חצי מסך, שתיים בחצי אחד ושלישית בחצי השני וכו'. כך ניתן לנהל שיחות וידאו (בסמסונג דחפו כמובן את אפליקציית DUO של גוגל, שותפת הפיתוח שלהם) על פני מספר מסכים או לקבוע את השיחה בחלק העליון ולהתכתב בחלק התחתון. כך ניתן גם לשלב כמה אפליקציות אופיס של מיקרוסופט ולגרור תוכן מאפליקציה לאפליקציה.
שילוב המצלמות במכשיר החדש מעניין: יש לו שתי מצלמות סלפי 10 מגה פיקסל, אחת במצב סגור ואחת במצב פתוח. מעבר לזה הוא מאפשר לצלם סלפי גם במצלמות הראשיות של הטלפון, כשהוא במצב פתוח וגבו מכוון אל הפנים. מערך הצילום הראשי מציג תכונות שאינן משתוות לספינות הדגל של סמסונג, והוא כולל שלושה חיישני 12 מגה פיקסל - עם עדשה רחבה, עדשה אולטרה רחבה, ועדשת טלפוטו בעלת זום 2X אופטי. באפליקציית הצילום יש תכונת זום אוטומטי, שמתאימה את הזום למספר הדמויות שבצילום.
המוניטין הלא מוצלח שנוצר לטלפון הפולד הראשון הביא את סמסונג להציע אחריות של שנה לתקינות המסך ומנגנון הקיפול, שתוכנן מחדש וחוזק היטב.
2 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z fold 2
סמסונג גלקסי Z fold 2
גלקסי Z פולד 2
(צילום: Samsung)
בשלב זה סמסונג ממצבת את ה- Z Fold 2 כמכשיר פרימיום ללקוחות מהעשירון העליון: הוא מוצע במגוון צבעים וניתן לבחור שילוב של צבע המכשיר וצבע הציר האחורי שלו. כמו כן הוא מוצע עם סדרה של כיסויים מעוצבים, בהם גם כיסוי דמוי עור. ללקוחות שואפי בולטות עיצובית מוצע דגם מיוחד של הטלפון, שעוצב על ידי סטודיו תום בראון. סמסונג תייצר רק 5,000 מכשירים מסוג זה, והם יימכרו בשילוב שעון גלקסי במחיר של 3,299 דולר.
"המסע אל עבר הדור הבא של מכשירי המובייל מלא במקוריות וחדשנות", אמר ד"ר רו טי-מון, נשיא וראש תחום תקשורת עסקית סלולרית, סמסונג אלקטרוניקה. "במהלך פיתוח ה-Galaxy Z Fold 2 הקשבנו מקרוב למשוב של המשתמשים כדי להבטיח שאנו מביאים שיפורים משמעותיים לחומרה ובמקביל - פיתחנו חידושים חדשים כדי לשפר את חווית המשתמש. בנוסף, כשאנו מחוזקים עוד יותר מהשותפויות שלנו עם חברות גוגל ומיקרוסופט, מהמובילות בתעשייה שלנו, הצלחנו להגדיר מחדש את האפשרויות הטמונות בחוויה השימוש במכשירים ניידים".