השקת סדרת הגלקסי S הבאה של סמסונג – S21 - צפויה להתרחש בעוד כחודשיים, ולקראת האירוע נרשמת התרגשות באתרים המתמחים בפרסום השערות והדלפות. אם לאמ;לק את כל ההדלפות: סמסונג עומדת לעשות את החיים קשים לאפל, לגוגל ולשאר המתחרות - היא תשדרג את המפרט של הטלפונים לתקרת הטכנולוגיה ובאותו זמן היא תשנמך את המחירים, והכל כדי להיאבק על המובילות באותו פלח שוק של ספינות הדגל הסלולריות, שהקורונה פגעה בו כה קשה.
הבשורה המסעירה באמת היא התוכנית של סמסונג, ככל הנראה, למזג בין תכונות סדרת S לתכונות סדרת Note, מה שמהווה מהפך במפת הדרכים הסלולה היטב של החברה הקוריאנית. זה התחיל בשבוע שעבר עם הדלפה של אייס יוניברס, המדליף המוערך, שלפיה דגם S21 אולטרה יתמוך בעט S-Pen. המדליף המוערך לא פחות מקס ג'אמבור הסכים איתו, אבל הדגיש שהטלפון החדש לא יכיל שקע עגינה לעט, אלא שהטלפון פשוט יכלול תמיכה בעט. אתמול פרסם Android Police הדלפה מאת מקורות מוסמכים, שהעט כלל לא יהיה כלול במארז הטלפון, אלא יימכר בנפרד.
המקורות המוסמכים גם ידעו לספר שסמסונג תקצץ במחירים מעט, אם כי לא כמו גוגל, שהפחיתה את תכונות הפיקסל 5 שלה לעומת קודמו או אפל, שהציגה דגם מוזל חלש. סמסונג, לעומתן, דווקא מתכוונת ללכת על חזית הטכנולוגיה ולצייד את כל הדגמים החדשים במעבד סנאפדרגון 875 החדש, מצלמות משופרות וחידושים בתחום התוכנה. גם מועד ההשקה של הסדרה, שהוקדם לינואר 2021, הוא בשורה מדאיגה לאפל וגוגל, שאך זה השיקו את הסדרות החדשות שלהן.
לפי הפרסומים, סדרת S21 תכלול שלושה דגמים, כמו שהכרנו עד כה: S21 הרגיל עם מסך 6.2 אינץ', S21 פרו עם מסך 6.7 אינץ' ו-S21 אולטרה עם מסך 6.8 אינץ'. מערך הצילום בשני הדגמים הראשונים יכלול עדשת טלה-פוטו 64 מגה פיקסל בתוספת שתי עדשות 12 מגה פיקסל ואילו דגם האולטרה יכלול עדשה ראשית 108 מגה פיקסל בתוספת עדשת 12 מגה פיקסל ושתי עדשות 10 מגה פיקסל. שני הדגמים הראשונים יכללו תקשורת ווייפיי 6 ודגם האולטרה ווייפיי 6E. נפח הסוללות יהיה בין 4,000 מיליאמפר שעה לראשון ועד 5,000 מיליאמפר שעה לאולטרה. מערכת ההפעלה של כל הדגמים תהיה One UI 3.1 על גבי אנדרואיד 11.
1 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20
גלקסי S20. ועכשיו מהפך
(צילום: AP)
בעוד סמסונג משקיעה מאמצים בהגברת האטרקטיביות של סדרה S, צריך לשאול איך בכוונתה לשמור על האטרקטיביות של סדרת הנוט, שצפויה להשקה בהמשך 2021, עכשיו כשהעט אינו התכונה הייחודית שלה. אם להמר על בסיס ניסיון העבר, סמסונג תפתיע (ובוודאי גם תדליף) עם תכונה מנצחת עבור הנוט 21. אולי מסך מתקפל?