עליה בכוננות במשק, כך על פי הודעת מערך הסייבר הלאומי היום (שבת). על פי הערכות המערך ישנן התראות על אפשרות שגורמי סייבר עוינים ינצלו את המצב ויפעלו נגד מטרות ברשת הישראלית. בינתיים לא ידוע על תקיפות שבוצעו בפועל, אך על פי מידע שהגיע ל-ynet, קבוצות תקיפה החלו לאיים ברשתות שהן פועלות נגד ישראל.
1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר רוסית
מתקפת סייבר רוסית
אזהרה ממתקפות סייבר
(צילום: Shutterstock)
אחת מקבוצות התקיפה האלה, Mysterious Team Bangladesh, כבר היתה שותפה לתקיפות מניעת שירות נגד ישראל בשיתוף פעולה עם קבוצת אנונימוס סודן המזוהה עם רוסיה. ואולם עדיין אין דיווחים על כך שאנונימוס סודן שותפה לאיום תקיפה כלשהו נגד ישראל הפעם.
בינתיים במערך מרעננים את ההנחיות לארגונים דרך 10 נקודות שכדאי ליישם במערכי המחשוב: "על כל הארגונים במשק לבצע את הפעולות הבאות: רענון נהלי חירום פנימיים, דרכי תקשורת; הגברת ערנות לאירועים חריגים; בדיקת תקינות אמצעי האבטחה; תגבור פעולות לשמירת לוגים, ופעילות לניתוח לוגים והתרעות; שמירת לוגים במדיה חיצונית או נפרדת באופן יומי; וידוא ורענון מוכנות מערך ההתאוששות (DR); דחיית פעולות שאינן דחופות כגון עדכון גרסה, החלפת רכיבים וכד'; רענון מיפוי הטופולוגיה והתצורה של המערכות; תדרוך גורמי אבטחה ותפעול."
במקרה של אירוע חריג - יש לדווח מיידית למערך הסייבר הלאומי ולמוקד 119.