שבועיים אחרי שחברת OpenAI היממה את העולם עם Sora, מערכת בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) להמרת טקסט לסרטון וידאו קצר - ענקית האפליקציות לעיבוד וידאו ותמונה מירושלים, חברת לייטריקס, מרימה את הכפפה ומכריזה על פריצת דרך נוספת בתחום - LTX Studio, תוכנה ליצירת סרט שלם באמצעות AI.
2 צפייה בגלריה
LTX Studio
LTX Studio
LTX Studio. עריכה ויצירה באמצעות שפה אנושית
(צילום: לייטריקס)
התוכנה - המיועדת ליוצרים, במאים, פרסומאים ואנשי קריאייטיב, ועוד – מציעה מערכת אינטרנטית ראשונה מסוגה בעולם ליצירה, בימוי ועריכה של סרטים מורכבים, עם סצנות משתנות, באמצעות פקודות טקסט (prompts) בלבד. היא עושה שימוש ביכולות AI לפיתוח עלילה, בחירת דמויות, תכנון גרפי מוקדם (סטורי-בורד), עיצוב סצנות, יצירת קטעי וידאו קצרים, הוספת סאונד, עריכה ועוד.
LTX Studio, שתושק רשמית רק בחודש הבא, מקצרת דרמטית את תהליך ההפקה של סרטים וסרטונים. היא מאפשרת להפוך רעיונות ותסריטים לווידאו תוך שניות, ומאחדת כמה יכולות מתקדמות תחת קורת גג אחת. כך, למשל, ניתן להכתיב לה עלילה מפורטת ואת סביבת ההתרחשות שלה (ג'ונגל, משרד אורבני, חוף ים, יפן של המאה ה-16, או בכלל סרט מונפש), לתאר את הגיבורים, ובכל שלב בתהליך - לשנות כל אלמנט, כולל תנאי התאורה הרצויים, זוויות הצילום ועוד ועוד.
מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, ד"ר זאב פרבמן: "הפלטפורמה פותחת עולם חדש של אפשרויות ליוצרים. הם יוכלו להגיע בעזרתה מרעיון בסיסי לסרטון מוגמר בתוך זמן קצר, עם חופש יצירתי ותוך חיסכון בזמן, בלי להידרש לימי צילום ממושכים. באמצעות פקודות טקסט הם יוכלו לתכנן את הסצנות, ולאחר קבלת הסקיצה הראשונית - לפרק כל סצנה, ללהק מחדש את הדמויות, לשנות לוקיישן, תאורה ותנועת מצלמה, ואפילו להחליף רקעים, לשלוט בסגנון ובאווירה, ולהוסיף אפקטים קוליים וקטעי אודיו".
2 צפייה בגלריה
LTX Studio
LTX Studio
LTX Studio
(צילום: לייטריקס)
בעזרת LTX Studio, לייטריקס שואפת לחולל מהפכה בשוק הפקות הסרטים, הטלוויזיה והפרסומות העולמי, המוערך כיום בעולם ביותר מ-240 מיליארד דולר וצפוי לגדול באופן משמעותי בעתיד. החברה היא אחת המובילות בעולם בפיתוח אפליקציות וכלים לסרטונים במובייל. בשנתיים האחרונות היא משלבת בעקביות יכולות AI באפליקציות העריכה שלה לסמארטפון, מה שהוביל לגידול של כ-400% בהורדות שלהן. התוכנה החדשה היא תוצאה של מחקר בטכנולוגיה, ועל הניסיון שצברה מההתנהגות והצרכים של משתמשים ויוצרים מאז הוקמה לפני עשור.
ריפרש
המהפכה האמנותית של הבינה המלאכותית / עם אדי גולדנברג
48:15
LTX Studio, המיועדת כאמור לאנשי מקצוע, תופץ בתשלום שגובהו טרם פורסם, ותמשיך להתעדכן כל הזמן. כמו Sora, בשלב ראשון וכחלק מהתהליך שחרור המוצר, היא לא תהיה זמינה לכל, ולייטריקס תאפשר גישה אליה רק למספר מצומצם של יוצרים, אנשי קריאייטיב, יוצרי סרטים ופרסומאים.
לייטריקס הוקמה בשנת 2013 על ידי חמישה דוקטורנטים מהאוניברסיטה העברית. היא מונה כ-600 עובדים, רובם בישראל ומיעוטם בשיקגו ובלונדון, ומשרדיה ממוקמים במתחם האוניברסיטה העברית בירושלים, באזור ששימש בעבר כמעונות סטודנטים. כיום היא מתמקדת בשלוש אפליקציות סופר-פופולריות שפיתחה לסמארטפון וכבשו את עולם המובייל והרשתות החברתיות - Facetune לעריכת תמונות סלפי, Photoleap לעריכת תמונות בטלפון (המקבילה של פוטושופ למובייל) ו-Videoleap לעריכת סרטונים וקטעי וידאו.