קצת קשה לדמיין את החיים היום בלי גוגל Maps: שירות הניווט הפופולרי חוגג כבר 15 שנות קיום, שבמהלכן הלך והשתכלל, והפך למוצר חיוני בכל כיס, ובכל דרך שבה אנחנו בוחרים. לכבוד החגיגות החליטו בגוגל לעדכן את השירות ולהוסיף לו עוד כמה תכונות חדשות, ואפילו שדרגו את מפות עם אייקון צבעוני וחדש. הפיצ'רים החדשים ישוחררו בהדרגה לכלל המשתמשים בעולם.

2 צפייה בגלריה
החידושים של גוגל מפות
החידושים של גוגל מפות
החידושים של גוגל מפות
(צילום: גוגל)
השינוי הבולט והמהותי ביותר באפליקציה הוא המעבר לחמש לשוניות שמארגנות את המידע בצורה טובה יותר, במקום שלוש הלשוניות המקובלות כיום. לשונית "בסביבה" דומה מאוד ל"אקספלור" המוכרת, והיא מציגה מידע רלוונטי על מקומות ובתי עסק הנמצאים בקרבת המשתמשים, כשהמטרה היא לסייע בחשיפה של מקומות ואזורים חדשים, לצד אטרקציות, מקומות בילוי ועסקים שונים.
לשונית נוספת, בשם "מדי יום", היא הרלוונטית למערך התחבורה ותסייע לכם להתנייד ולהגיע ממקום למקום בדרך הטובה והמהירה ביותר. כאן מרוכז המידע על כבישים, תחבורה ציבורית מסלולים רגליים ומסלולי רכיבה, עם מידע שמתעדכן בזמן אמת. הלשונית הבאה, "נשמרו", היא מעין פנקס של נקודות ציון ומקומות שביקרתם בהם, או כאלה שאתם פשוט חייבם להגיע אליהם. אפשר לשתף את המקומות עם חברים, ולארגן למשל את החופשה הבאה שלכם.
תחת לשונית "תוכן חדש" תוכלו לשתף בקלות רבה יותר מידע עם גוגל - ולהצטרף לקהילה ההולכת וגדלה של תורמי תוכן לשירות. כאן מעלים תמונות של מנות במסעדה שביקרתם בה, או מדרגים את החדר במלון שבו שהיתם. גוגל רוצה להקל על משתמשים לשתף מידע ותוכן, ולכן הבחירה בלשונית מובחנת ובולטת שתאפשר שיתוף בלחיצת כפתור.
הלשונית האחרונה היא זו של "עדכונים", והיא תקפיץ לכם מידע על הבר החדש שנפתח ממש לידכם, וגם תאפשר לכם ליצור קשר עם העסק, לשתף אותו עם חברים או לשמור אותו לביקור ביום אחר.

2 צפייה בגלריה
החידושים של גוגל מפות
החידושים של גוגל מפות
ניווט במציאות רבודה
(צילום: גוגל)
עדכון מעניין נוסף הוא בתחום ה-Live View - פיצ'ר המציאות הרבודה שמאפשר ניווט באמצעות חצים על גבי העולם האמיתי באמצעות הסמארטפון. בחודשים הקרובים ישתכלל הפיצ'ר הזה ויוכל להראות לנו את המרחק המדויק מהיעד, לסמן אותו במרחב ולסייע לנו אפילו יותר בהתמצאות ובהגעה אליו.
גוגל גם מרחיבה את המידע שהיא מספקת עבור נוסעי התחבורה הציבורית. בין היתר, גוגל מבטיחה להציג מידע כמו מה הטמפרטורה בקרון הרכבת או באוטובוס, מה מידת האבטחה בתחנות - האם יש שומרים ומצלמות, והאם אמצעי התחבורה נגיש לבעלי מוגבלויות. במקומות מסוימים בעולם - בהם קיימים קרונות לנשים בלבד, גוגל מפות תציג גם את המידע הזה, וביפן היא גם תמסור מידע על מספר הקרונות ברכבת.
לגוגל מפות יש יותר ממיליארד משתמשים בעולם, שמשתפים בכל יום כ-20 מיליון פרטי תוכן עם השירות. לטענת החברה, עד היום מופו כ-220 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.