חברת הקרוזים הגדולה בעולם קרניבל (Carnival) דיווחה לבורסה בניו יורק, שהיא נמצאת תחת מתקפת כופרה מזה שלושה ימים. לפי דיווח החברה, "התוקפים השיגו גישה למחשבי אחת מחברות הבת של קרניבל והצפינו חלק ממערכות הטכנולוגיה שלה" החברה מדווחת שבמהלך האירוע התוקפים הצליחו להוריד כמות נתונים גדולה משרתיה. דלף הנתונים כולל נתונים אישיים רבים, שעלולים לדברי החברה להביא להגשת תביעות כנגדה מצד אורחים, עובדים, מחזיקי מניות וסוכנויות רגולציה.
החברה דיווחה שהיא שכרה את השירותיהם של חברות "מובילות טכנולוגית" כדי להתמודד עם המתקפה. היא מדגישה בדיווח כי אין ביכולתה לדעת אם התוקפים לא חדרו גם למערכות המידע של חברות בת אחרות. קרניבל נמנעה מלמסור את סכום הכופר שנדרש ממנה ולא השיבה לשאלות עיתונאים.
2 צפייה בגלריה
ספינת קרניבל ליברטי שהשתתפה במחקר
ספינת קרניבל ליברטי שהשתתפה במחקר
ספינת קרניבל ליברטי, אחת מעשרות ספינות הפאר של הקבוצה
(צילום: shutterstock)
קרניבל הוקמה ב-1972 על ידי המיליארדר המנוח תד אריסון, אביה של שרי אריסון. אחיה של שרי, מיקי אריסון, הוא יו"ר החברה והמנכ"ל שלה.
ככל הנראה קרניבל נמצאת ברגעים אלה בעיצומו של משא ומתן עם תוקפי הסייבר, והודעתה לבורסה נעשתה בלית ברירה, בעצת עורכי דינה כדי להימנע מחשיפה לתביעה על אי דיווח לפי חוקי ניירות הערך בארה"ב. בשלב זה אין מידע על גובה הכופר הנדרש ממנה אולם אם להעריך על בסיס סכומים שנדרשו מחברות קטנות ממנה, אפשר להניח שמדובר בעשרות מיליוני דולר. סכומי הכופר נקבעים על ידי ארגון פשיעת הסייבר לאחר מחקר מעמיק של הקורבן והם מבוססים על היקף העסקים של החברה ועל רגישות המידע שנגנב ממנה. בשני המדדים האלה קרניבל ממוקמת גבוה במיוחד. חברת גרמין, כרבע גודלה של קרניבל, שילמה בתחילת החודש 10 מיליון דולר כופר. משרד עורכי דין ניו יורקי שעוסק במידע אישי רגיש על עשרות סלבריטאים אמריקאיים נאלץ לשלם לאחרונה 42 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
פארק מים על סיפון אחת מספינות קרניבל
פארק מים על סיפון אחת מספינות קרניבל
פארק מים על סיפון אחת מספינות קרניבל
(צילום: יח"צ)
הכנסותיה של קרניבל ב-2019 חצו את קו 20 מיליארד הדולרים. הקבוצה מעסיקה 150,000 עובדים ומארחת 13 מיליון תיירים בשנה. מטה החברה ממוקם בפלורידה. בין חברות הבת שלה שמות ידועים כמו קרניבל קרוז, P&O, Princess וקו הספינות האולטרא-יוקרתי Seabourn. המתקפה באה בדיוק כשקרניבל יוצאת בקמפיין למשיכת תיירים בחזרה להפלגות יוקרה, בין השאר באמצעות רכבת הרים על סיפון הספינה.