ענקית הטכנולוגיה אפל חשפה הערב (יום ג') את הפעילות שלה בעיר הפלסטינית רוואבי הסמוכה לרמאללה, שבמסגרתה היא מעסיקה כ-60 מהנדסים פלסטינים. עובדים אלה מצטרפים לכ-2,000 מהנדסים שהחברה מעסיקה במרכזי פיתוח בהרצליה ובחיפה.
3 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי עם מהנדסי אפל בישראל
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי עם מהנדסי אפל בישראל
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי עם מהנדסי אפל ישראלים ופלסטינים
(צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

רוואבי הוקמה בשנת 2010 על ידי איש העסקים בשאר מסרי, והיא ממוקמת במרחק של כתשעה קילומטרים מהעיר רמאללה ובסמוך ליישוב עטרת. הפעילות של יצרנית האייפון בעיר יצאה לדרך בשנת 2018 בעקבות הסכם עבודה בינה לבין חברת ההייטק הפלסטינית ASAL טכנולוגיות. בשלב הראשון הוקצתה לאפל קבוצת עובדים קטנה של חמישה מהנדסים בלבד. כיום, ארבע שנים לאחר התחלת שיתוף הפעולה, מועסקים ברוואבי 60 מהנדסי ASAL טכנולוגיות שעובדים תחת אפל.
3 צפייה בגלריה
העיר רוואבי
העיר רוואבי
העיר רוואבי
(צילום: AFP)
"העבודה שלנו עם אפל מספקת קריירה משמעותית ומשכורות גבוהות ליותר ויותר פלסטינים בכל שנה", אמר מסרי, "רוואבי היא מרכז טכנולוגיה וחדשנות מתקדם, וחלק מההצלחה שלה שלה מבוסס על מהנדסים כמו אלו שעובדים ב-ASAL טכנולוגיות וקוראים לה בית".
ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות חומרה והישראלי הבכיר באפל, הוסיף: "באפל, אנחנו מחויבים לגיוון והכללה בכל המרכזים שלנו מסביב לעולם. על ידי יצירת הזדמנויות נוספות למהנדסים פלסטינים, מצאנו דרך לשים דגש על נושא מהותי וחשוב באזור המזרח התיכון ובאותו הזמן גם לפעול בהתאם לערכי הליבה של אפל. מציאת כישרונות ברשות הפלסטינית מרחיבה את היריעה של מהנדסים ראויים ומתאימים לעבודה שלנו, מה שמסייע לצרכים שלנו ולרצון להמשיך ולהגדיל את פעילות החברה".
3 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי במרכז הפיתוח של אפל בהרצליה
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי במרכז הפיתוח של אפל בהרצליה
ג'וני סרוג'י ובשאר מסרי במרכז הפיתוח של אפל בהרצליה
(צילום: יח"צ)
אפל החלה את פעילותה בישראל לפני למעלה מעשור, ונכון להיום מועסקים תחת החברה בישראל כ-2,000 מהנדסים הממוקמים במרכזי הפיתוח של החברה בהרצליה ובחיפה. אותם מהנדסים לקחו חלק משמעותי בכמה מהפיתוחים הגדולים והמרכזיים ביותר של אפל בשנים האחרונות, בהם סדרת מעבדי ה-M1, טכנולוגיות מפתח המשמשות את החברה בתוכנת זיהוי הפנים שלה, טכנולוגיות אחסון המשומשות בכלל מכשירי החברה, פיתוחים ייעודיים למכשירי האייפון ופיתוחים ייעודיים ל-Apple Watch.