הרפתקאות בחלל, מסע ימי במיינקראפט, ויסודות בתכנות עם אנה ואלזה: אירועי "שעת הקוד" - מיזם עולמי שנועד לפתוח צוהר לעולמות הקוד והתכנות עבור ילדים ובני-נוער, ייפתחו היום (א') באופן רשמי בישראל, ויימשכו לכל אורך השבוע. זוהי השנה השלישית שבה המיזם מתקיים בישראל, כחלק מהפעילות העולמית.
1 צפייה בגלריה
נכנסים לתכנות מגיל קטן
נכנסים לתכנות מגיל קטן
נכנסים לתכנות מגיל קטן
(צילום: shutterstock)
המיזם כולל שורה של פעילויות המיועדות לילדים בגילי 4-18, בחלוקה לקטגוריות ולשלבים שונים בתהליך רכישת הידע. מותגים פופולריים כמו מיינקראפט, מלחמת הכוכבים ו"לשבור את הקרח" משולבים באתגרים השונים, ויש אפילו אתגרים מיוחדים עבור משימות חלל, בראשית 2 וגם אתגר למאבק בנגיף הקורונה.
את הפעילויות השונות אפשר לעשות במסגרת כיתות הלימוד - מרחוק, בזום, בקפסולות, וגם באופן עצמאי עבור ילדים המעוניינים בכך. אפשר אונליין ואפשר גם בכלל בלי חיבור לרשת. בשנה שעברה יותר מ-150 אלף ילדות וילדים התנסו בשפות קוד ובאתגרים שונים במסגרת המיזם, והשנה המטרה היא לשבור את השיא הקודם ולחשוף כמה שיותר ילדים לנושא של חדשנות טכנולוגית ושפות תכנות.
"שעת הקוד" היא בבסיסה יוזמה גלובלית, שהחלה בשנת 2013 מטעם Code.com - ארגון ללא מטרות רווח, המשקיע בחינוך לטכנולוגיה ולתכנות עבור כל ילד וילדה. היוזמה בהובלת Wix פונה להורים, מחנכים ובעלי ארגונים ברחבי הארץ, ובאתר ניתן לגשת למדריכים ייעודיים עבור אנשי ונשות חינוך, המעוניינים להנגיש את היוזמה עבור תלמידיהם.
רוצים גם? פשוט היכנסו לאתר שעת הקוד הישראלית, הירשמו ותוכלו להתחיל לפצח אתגרים.