"שחקו בנפרד - ביחד": פייסבוק השיקה אפליקציית גיימינג נפרדת על רקע משבר הקורונה העולמי. האפליקציה, שנקראת בפשטות "פייסבוק גיימינג", זמינה כבר עכשיו להורדה בחנות האפליקציות של גוגל, ובהמשך גם באפסטור של אפל - בכפוף לקבלת האישורים הדרושים. פייסבוק גיימינג מאפשרת משחקים משותפים, שידורים חיים ומעקב אחר תכנים רלוונטיים. הלכה למעשה, מדובר באפליקציה שמכילה את כל מה שהיה קיים עד כה בטאב ה"גיימינג" בתוך פייסבוק.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק גיימינג
אפליקציית פייסבוק גיימינג
אפליקציית פייסבוק גיימינג
(צילום מסך)
לפי פייסבוק, כ-700 מיליון מתוך 2.5 מיליארד המשתמשים שלה, נהנים ממשחקים בפלטפורמה. האפליקציה, שהייתה אמורה לזכות להשקה מתוקשרת רק בעוד חודשיים, הגיעה אל המדפים מוקדם מהצפוי. זאת לאור מגפת הקורונה העולמית שמשאירה אנשים בבתים, מרוחקים ומבודדים, ומחפשים אחרי אינטראקציות חברתיות מקוונות - כולל משחקים. מנהל המוצר מטעם פייסבוק אמר ל-Tech Crunch: "אנחנו רואים עלייה גדולה בתחום הגיימינג במהלך תקופת הסגר".
גיימי gamey
ההשקעה באפליקציה ייעודית נפרדת היא גם ניסיון להיכנס לשוק פלטפורמות הגיימינג המצומצם: טוויץ' של אמזון, יוטיוב של גוגל ומיקסר של מיקרוסופט כבר מייצרות כוכבים עם מיליוני עוקבים שפשוט יושבים וצופים בהם משחקים, ופייסבוק רוצה חתיכה מהעוגה. לצורך כך קיים טאב ה-Go Live באפליקציה, המאפשר בלחיצת כפתור לקיים שידורים חיים.
כחלק מהתחרות בין הפלטפורמות, מגוייסים טאלנטים בחוזים שמנים. גם פייסבוק רוצה למשוך באופן הזה עוקבים ושחקנים, והיא כבר גייסה לשורותיה שמות כמו גונזלו "ZeRo" באריוס, קורינה קופף ורונדה רוסי - סטרימרים וסטרימריות פופולריים. בשלב זה פייסבוק לא תציג פרסומות באפליקציית הגיימינג, והיא בוחנת אפשרות למונטיזציה באמצעות גביית עמלות מהתשלומים והתרומות שעוקבים ואוהדים מעבירים לסטרימרים האהובים עליהם.