עם יד על הלב: כמה הייתם רוצים עכשיו לבחור מנה במסעדה באמצעות מסך מגע שמאות אנשים נגעו בו לפניכם? חברת היי אוטו (Hi Auto) הישראלית מציגה את Touchless.ai, טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת להקריא את הבחירה לעמדת ההזמנה ("קיוסק" בשפה המקצועית) במקום לגעת במסך. הטכנולוגיה מבוססת הבינה המלאכותית של החברה מצליחה להפריד את קולו של הדובר מבליל הקולות שמאפיין מסעדה או מרכז קניות סואן, ולזהות את הבחירה שלו ללא שגיאות.
צפו: כך מזמינים סלט ללא מגע יד
אילוצי תקופת הקורונה מעוררים עניין רב בטכנולוגיה החדשה בישראל ובעולם. ל-ynet נודע כי אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל עורכת ניסוי מתקדם עם המערכת, ומתכוונת להרחיב אותו למספר סניפים. כמו כן, רשת המבורגרים גדולה באירופה נמצאת בשלבי ניסוי של המערכת בכמה מהסניפים. הטכנולוגיה נבחנת גם ברשתות מרכולים בארה"ב, ובגופים במערכת הבריאות, והיא מתמודדת במספר מכרזים משמעותיים בארה"ב.
הפעלה קולית בסביבה רועשת מהווה בעיה לא פשוטה, כמו שיודע כל משתמש סירי או גוגל אסיסטנט. היי אוטו פיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית שממתמקדת בקולו של הלקוח המזמין ומסננת את שאר הרעשים. המערכת משתמשת במיקרופון ובמצלמה שמזהה את תנועות השפתיים, והיא מוטמעת על גבי עמדות קיוסק קיימות כך שאינה מצריכה השקעה בעמדות הזמנות חדשות. היא מזהה את האפשרויות שמוצגות על המסך, מצמידה לכל אחת מהן פקודה קולית וכל מה שנותר ללקוח הוא להגיד את הפקודה המתאימה לבחירתו.
היי אוטו היי אוטו
הזמנה קולית בלי לגעת במסך
(צילום: יח"צ)
רועי בהרב, מנכ"ל ומייסד-משותף של החברה, אומר כי שימוש בקיוסקים במקומות ציבוריים רועשים מאפיין את ענף המסעדות אבל גם מקומות נוספים כמו מרכזים רפואיים וקופות חולים, שדות תעופה שבהם משמשים הקיוסקים לצ'ק-אין עצמי לטיסה, פארקי שעשועים ועוד. בכל המקומות האלה, העדפת הלקוחות כיום היא להימנע ככל האפשר ממגע יד, והמוצר של היי אוטו מציע פיתרון שעונה על הבעיה. לדבריו, החברה מפתחת כעת את הדור הבא של הטכנולוגיה, שיוכל לפענח הוראות מסובכות ושאלות מצד הלקוח, ולהגיב עליהן.
המוצר הראשון של היי אוטו היה טכנולוגיה להפעלה קולית במכוניות, שמאפשר לזהות את קול הנהג במכונית בנפרד משאר הקולות במכונית ומרעשי הסביבה ולבצע את הוראותיו במהימנות גבוהה. בהרב מציין כי השבוע נחשף שיתוף הפעולה של החברה עם יצרנית מכוניות היוקרה פורשה. ניסוי ה-POC שעורכות שתי החברות מוכיח לדבריו, שהוספת הטכנולוגיה של היי אוטו למערכת הקיימת ברכב משפרת מאוד את הבנת הדיבור בסביבה הרועשת. הטכנולוגיה של היי אוטו נמצאת בבחינה של חברות רכב נוספות בעולם, ששמן לא נמסר.
היי אוטו רועי בהרב אייל שפירא היי אוטו רועי בהרב אייל שפירא
רועי בהרב ואייל שפירא
(צילום: יח"צ)
הסטארט-אפ היי אוטו הוא בוגר תוכנית האצת הסטארט-אפים של אינטל - Intel Ignite. בהרב אומר שהתמיכה של אינטל סייעה לחברה לבחור את תחום ההזמנה הקולית בקיוסקים כשוק נוסף לטכנולוגיה של החברה. לדבריו, אינטל איגנייט סייעה לחברה בהיכרות עם שחקנים מרכזיים בשוק. "על אף שאנחנו יזמים עם ניסיון, קיבלנו הרבה ערך בתוכנית", הוסיף.
בהרב חזר לישראל אחרי 12 שנים בחוף המערבי בארה"ב, בהן כיהן בתפקידי ניהול מוצר במטה גוגל במאונטיין וויו, קליפורניה, וכמנכ"ל חברת הפרסום באינטרנט SeamBI. בהרב ושפירא שירתו בתפקידי פיקוד ביחידות טכנולוגיות בצה"ל, ושפירא אף קיבל את פרס ביטחון ישראל על תרומתו. לפני כשנה הצטרף זיסאפל כמשקיע בחברה ומאז הוא מכהן כיו"ר פעיל של החברה.