אם נתקלתם בתיעוד רגעי התרסקות המסוק של אגדת ה-NBA קובי בראיינט ביוטיוב - הרשו לנו לאכזב: מדובר בסרטונים מזוייפים שהועלו לפלטפורמה במטרה למשוך צופים סקרנים, ולהעלות את מונה הצפיות. הטרגדיה שאירעה ביום ראשון בערב, גבתה את חייהם של בראיינט וביתו ג'יאנה בת ה-13, וכן של שבעה אנשים נוספים, ומשכה תשומת-לב עולמית.
2 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
קובי בראיינט
(צילום: AP)
טרגדיות מתוקשרות בסדר הגודל הזה מושכות מטבע הדברים הרבה עניין, ויש מי שמנסים להרוויח על חשבון המאורעות הקשים - משתמשים ביוטיוב למשל. מאז אתמול הפלטפורמה נמלאת בסרטונים מזוייפים שמצהירים על תיעוד רגעי ההתרסקות, ובהם אפשר לראות מסוק מתרסק ועולה באש על רקע גבעות מדבריות. כולם זוכים לכותרות בסגנון "התרסקות המטוס של קובי בראיינט - תמונות אמיתיות", עם שינויים מינוריים בסדר מילות המפתח.
אחד מהסרטונים, שהועלה על-ידי משתמש בשם lostinthestudio Music, זכה כבר ליותר ממיליון וחצי צפיות. סרטונים אחרים המציגים בדיוק את אותו קטע וידיאו ומועלים בידי משתמשים אחרים, קיבלו כבר מאות אלפי צפיות כל אחד. בחלק מהסרטונים בוטלה האפשרות להגיב, ואילו באחרים אפשר לראות תגובות שמתריעות מפני הזיוף: "התרסקות המסוק של בראיינט התרחשה בזמן של ערפל סמיך", או "שימו לב שהמסוק של בראיינט התרסק על גבעה ירוקה בקליפורניה".
2 צפייה בגלריה
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
(צילום: רויטרס)
אתר בשם Snopes.com, המציף אגדות אורבניות ומתיחות, בחן את קטע הווידיאו שמשותף ביוטיוב והודיע כי מדובר בסרטון של התרסקות מסוק משנת 2018, שאירעה באזור איחוד האמירויות.
חיפוש ביוטיוב לפי מילות המפתח Kobe Bryant helicopter crash footage מציף את הסרטונים המזוייפים בין סרטונים ממקורות לגיטימיים כמו אתרי חדשות. בבדיקה שלנו, סרטון אחד הופיע בתוצאה החמישית, וגלילה קלה מטה חשפה עוד שכפולים שלו גם בתוצאות 12 ו-15. מיוטיוב טרם נמסרה תגובה.