אפליקציית המסרים הלא-מאוד-פופולרית "סיגנל", שמתחרה בוואטסאפ ובטלגרם, מוסיפה שכבה נוספת לפרטיות המשתמשים בה: אתמול (ד') פורסם בבלוג הרשמי כי העדכון החדש של סיגנל לאנדרואיד ול-iOS יכיל פיצ'ר שמיועד לטשטוש אוטומטי של פרצופים מתמונות המצולמות ומועברות באמצעות האפליקציה. בהפעלת מצב Blur, האפליקציה תזהה פרצופים ותטשטש אותם, ואם משהו לא נקלט - אפשר יהיה לבצע טשטוש בצורה ידנית.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית סיגנל
אפליקציית סיגנל
אפליקציית סיגנל
(אילוסטרציה: Shutterstock)
סיגנל מבדלת את עצמה בשוק אפליקציות המסרים כאלטרנטיבה הפרטית ביותר, עם הצפנה מובנית וחזקה מקצה-לקצה, הודעות שמשמידות את עצמן, ואם זה לא מספיק - זו גם האפליקציה המועדפת על אדוארד סנודן. כך שלא מפתיע שדווקא בסיגנל בחרו לייחס חשיבות לזיהוי פנים בתמונות, ולהציע דרך חדשה לשמור על פרטיות באפליקציה. זעאת על רקע המהומות בארה"ב, והמחאות על מותו של ג'ורג' פלויד.
"בסיגנל אנחנו תומכים באנשים שיצאו לרחובות כדי להשמיע את קולם", נכתב בבלוג הרשמי של החברה, "רבים מהאנשים ומהקבוצות שמתארגנות לצורך השינוי הזה משתמשים בסינגל כדי לתקשר, ואנחנו עובדים קשה כדי לעמוד בקצב הטראפיק. אנחנו גם בוחנים דרכים נוספות לתמוך באנשים שנמצאים ברחובות עכשיו. דבר אחד נראה ברור: שנת 2020 היא שנה טובה לכיסוי פנים".
2 צפייה בגלריה
טשטוש פנים באפליקציית סיגנל
טשטוש פנים באפליקציית סיגנל
טשטוש פנים באפליקציית סיגנל
(צילום: סיגנל)
טשטוש התמונות בסיגנל נעשה על גבי המכשיר עצמו - כך שהתמונה המקורית נשארת בידיים של המשתמש לכל אורך הדרך. בכל אפליקציית צילום בסיסית קיימת היום אפשרות לטשטוש חלקים בתמונה, אולם במקרה הזה סיגנל מאפשרת לעשות את זה ישירות מתוך האפליקציה, בצורה חכמה ואוטומטית. למרות זאת, לא מדובר בכלי הרמטי, שכן קיימות טכנולוגיות שמאפשרות שחזור של תמונות שעברו טשטוש.