פייסבוק פוזלת לכיוון פינטרסט: ברשת החברתית השיקו אפליקציה דומה, המכונה "הובי", במטרה לבחון את תגובות המשתמשים ואת מידת ההתעניינות שלהם בשירות מתחרה מבית פייסבוק. פינטרסט היא רשת חברתית פופולרית ליצירה ושיתוף של תחביבים, מיזמים אישיים ויצירתיים ותחומי עניין - בצורה ויזואלית. האפליקציה של פייסבוק זמינה החל מסוף השבוע האחרון למשתמשי iOS בארה"ב, בלגיה, קולומביה, אוקראינה וספרד.
1 צפייה בגלריה
פינטרסט
פינטרסט
סיבה לדאגה? פינטרסט
(צילום: shutterstock)
בדומה לפינטרסט, גם "הובי" מאפשרת יצירה, ארגון וקטלוג של אוספים המבוססים על תחומי עניין, תחביבים ופרויקטי DIY. אפשר גם לשתף את האוספים אל רשתות חברתיות חיצוניות - אבל זה פחות או יותר הרכיב החברתי היחידי שנמצא באפליקציה. למעשה, היא ממוקדת יותר בעריכה של תמונות וסרטונים ליצירת האוספים. למרות ההבדלים, העובדה שפייסבוק בודקת אפליקציה מהסוג הזה אמורה להדאיג את אנשי פינטרסט.
לאחר שסימנה את סנאפצ'ט כמתחרה, הפיצ'ר המרכזי ברשת החברתית המתהווה - "סטורי" שנעלם בתוך 24 שעות, הועתק אל אינסטגרם והפך למנוע צמיחה משמעותי בה. הסטורי מצא את עצמו בהמשך גם ביתר הפלטפורמות של הרשת החברתית - בפייסבוק ואפילו בוואטסאפ. האם פינטרסט עומדת לקבל מכה דומה? אם פייסבוק תבחר לשלב מעין "פינבורד" - לוח השראה דומה לזה שנמצא בפינטרסט - באפליקציה מובחנת או בפלטפורמה פופולרית קיימת, יכול להיות שפינטרסט תמצא את עצמה די מהר נאבקת על רלוונטיות, ממש כמו סנאפצ'ט היום.
פינטרסט הוקמה ב-2010 והונפקה בשנה שעברה לפי שווי מוערך של כ-12 מיליארד דולר. ברשת החברתית יש כ-335 מיליון משתמשים פעילים בחודש, נתח משמעותי מהם (כמעט 90 מיליון) פועל מארה"ב. יש בה למעלה מ-4 מיליארד לוחות השראה, והיא מתאפיינת ברוב דמוגרפי נשי.