משבר הקורונה הגיע גם למערכות האוטומטיות של פייסבוק: במהלך הלילה שיתפו משתמשים רבים בטוויטר, כי הרשת החברתית הסירה פוסטים שלהם הנוגעים לנגיף הקורונה, בטענה כי אלה לא עומדים בכללי הקהילה של פייסבוק. אלא שמדובר בשיתופים לגיטימיים למדי, של קישורים המובילים לאתרי חדשות, לכתבות, מאמרים ודיווחים העוסקים בדרך כזו או אחרת בנגיף הקורונה.
משתמשי פייסבוק שבחרו לשתף כותרות ודיווחים בהם מוזכרת המילה קורונה, קיבלו הודעה מהרשת החברתית על הסרת התוכן. "הפוסט הזה מפר את כללי הקהילה שלנו בכל הנוגע לספאם", נכתב בהודעה הלקונית, "אף אחד אחר לא יכול לראות את הפוסט שלך". אחד המצייצים בנושא הוא לא אחר מאשר אלכס סטאמוס, שכיהן כמנהל תחום אבטחת מידע בפייסבוק עד לפני כשנתיים.
סטאמוס העלה את ההשערה שפייסבוק, שנאלצה לשלוח הביתה מנטרי תוכן בעקבות התפשטות הנגיף, עוברת להסתמך על מערכות אוטומטיות לניטור. זמן קצר לאחר שהחלו הציוצים להיערם, הגיב גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק לענייני אבטחה, וטען כי מדובר בבאג במערכת אוטומטית לניטור ספאם, וכי אין כל קשר למצבת כוח האדם או לשינויים שבוצעו בה בעקבות הקורונה.
בהמשך, דיווח כי "אנחנו פועלים להשיב את כל הפוסטים שהוסרו - העוסקים במגוון של נושאים, ולא רק בנגיף COVID-19. מדובר בבעיה שנוצרה במערכת אוטומטית שהסירה קישורים לאתרים פוגעניים, אבל בטעות הסירה גם פוסטים אחרים".
פייסבוק, כמו חברות אחרות, שלחה את מרבית עובדיה לעבוד מהבית במידת האפשר - וההנחיה הזו תקפה גם לעובדי החברה בישראל. למרות זאת, מנטרי תוכן לא יכולים לבצע עבודה מהבית בגלל רגישות העבודה שלהם והחשש מפני פגיעה בפרטיות המידע של משתמשים.
רק אתמול שוגרה הצהרה משותפת מטעם ענקיות הטכנולוגיה, בהן פייסבוק, גוגל, טוויטר, מיקרוסופט ואחרות, העוסקת בכוונה להיאבק בהפצת מידע שגוי סביב נגיף הקורונה. בחודש האחרון הצהירה הרשת החברתית כי תפעל להסרת תכנים קונספירטיביים, מודעות הקשורות לנגיף ומבטיחות תרופה, פרסומות למסכות פנים - וזאת במטרה להיאבק בהפצת פייק ניוז בפלטפורמה.