שני נציגים ישראלים ברשימת 100 ההמצאות הטובות של מגזין "טיים" לשנת 2019: משקפי MyEye 2 של חברת אורקם, שהוקמה על-ידי מייסדי מובילאיי אמנון שעשוע וזיו אבירם, והרובוט האישי טמי של חברת רובוטמי.
2 צפייה בגלריה
אורקם
אורקם
המשקפיים של אורקם
(צילום: יח"צ)
משקפי MyEye 2 שנבחרו בקטגוריית הנגישות, נועדו לסייע לעיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה. המכשיר מסייע בקריאת טקסטים, זיהוי פנים, שטרות, צבעים, קריאת ברקודים ועוד. באורקם אומרים כי הוא נועד לספק למשתמש עצמאות ותחושת ביטחון בביצוע פעולות בסיסיות בחיי היום-יום. בטכנולוגיה משתמשים כיום עשרות אלפי עיוורים ולקויי ראייה ב-48 מדינות וב-25 שפות. במגזין היוקרתי נכתב כי עבור מי שסובלים מליקויי ראיה, המשקפיים הללו יכולים להיות "משני משחק". כמו כן, ציינו שהם סייעו ללקויי ראייה להצביע בבחירות בישראל. אם תרצו לרכוש אחד כזה לעצמכם, תצטרכו להיפרד מ-4,250 דולר.
2 צפייה בגלריה
הרובוט של Temi
הרובוט של Temi
הרובוט טמי
(צילום: Temi)
לצד המשקפיים של אורקם נבחר לרשימה הרובוט טמי, גם הוא ישראלי, בקטגוריית ההמצאות לבית. מדובר ברובוט אישי המבוסס על בינה מלאכותית (AI) ומשלב יכולות של ניידות אוטונומית וסייענות חכמה, הודות לסייעת הקולית אלכסה מבית אמזון שמשולבת בתוכו. הרובוט מיועד גם לשימוש אישי וגם לשימוש עסקי. ב"טיים" כתבו כי כי על אף שהרובוט שעולה 2,000 דולר "יכול להשמיע מוזיקה, לצלם, לשחק ולענות על שאלות, המהנדסים שמאחוריו אומרים שהמשימה החשובה ביותר שלו היא לסייע לאנשים להישאר מחוברים".