ענקית הטכנולוגיה פייסבוק בוחנת אפשרות של פיתוח גרסה מותאמת לילדים של פלטפורמת אינסטגרם הפופולרית: הגרסה הייעודית תאפשר רישום של משתמשים מתחת לגיל 13, ותציע שקיפות גדולה יותר ובקרת הורים הדוקה. אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ילדים כל הזמן מבקשים מההורים שלהם להצטרף לאפליקציות שבהן יוכלו לעקוב אחר החברים שלהם. גרסה מיוחדת של אינסטגרם, כמו שבנינו עם מסנג'ר לילדים, היא משהו שאנחנו בוחנים".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: Shutterstock)
אף שמוסרי אישר כי החברה בוחנת את האפשרות, עוד אין הערכה לגבי מתי תהיה גרסה כזו זמינה עבור משתמשים. בינתיים הציגה אינסטגרם בשבוע שעבר שורה של כלים חדשים שנועדו לשפר את חוויית השימוש של נערים ונערות באינסטגרם, כולל הגבלת הודעות פרטיות בין צעירים למבוגרים שאינם מכירים, הגברת תהליך אימות הגיל של משתמשי אינסטגרם, עידוד משתמשים צעירים להגדרת חשבונות האינסטגרם שלהם כפרטיים, וכן הצגת התראות בטיחות עבור צעירים שמתכתבים עם מבוגרים באינסטגרם.
בחודשים האחרונים השיקה אינסטגרם את "רילס" - שיבוט של אפליקציית טיקטוק הפופולרית במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. גרסה מותאמת של הרשת החברתית לגילים צעירים יותר עשויה לתת דחיפה גם עבור הכלי החדש שמושך יוצרות ויוצרים מתחת לגיל 13.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם רילס
אינסטגרם רילס
אינסטגרם רילס
(צילום: shutterstock)
בשנת 2017 השיקה פייסבוק את גרסת המסנג'ר לילדים, המיועדת לגילי 6-12. הרעיון המרכזי היה לאפשר לילדים לתקשר עם חברים ובני משפחה באמצעות פלטפורמת המסרים מבית פייסבוק, באופן בטוח ותחת בקרת הורים מוגברת. הצעד הזה עורר ביקורת ציבורית רחבה נגד הרשת החברתית. הטענה המרכזית הייתה שפייסבוק נחשפת באופן הזה לתכנים המועברים בין קטינים - כולל הודעות ותמונות, וכי פייסבוק "תופסת" באופן הזה משתמשים כשהם בגיל צעיר מאוד, במטרה שימשיכו להשתמש במוצרי החברה כשיגדלו.
גם סוגיית איסוף המידע לצורך בניית פרופיל צרכני עבור ילדים מתחת לגיל 13 עוררה ביקורת, אף שבפייסבוק הבהירו כי מסנג'ר קידס לא מכילה פרסומות וכי הילדים אינם חשופים לפרסום ממוקד. ב-2019 באג באפליקציה חשף ילדים לצ'אטים קבוצתיים עם משתמשים זרים. מסנג'ר לילדים אינה זמינה בישראל ובמדינות אירופה.