לצד Huawei ו-ZTE: נציבות התקשורת הפדרלית בארצות הברית (FCC) הוסיפה את חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (Kaspersky) לרשימת הגופים המהווים "סיכון בלתי מתקבל לביטחון המדינה" - כך דווח בבלומברג. מדובר בפעם הראשונה שחברה רוסית מצורפת לרשימה, כשברקע כמובן הפלישה של רוסיה לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
קספרסקי
קספרסקי
קספרסקי
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי ההחלטה של נציבות התקשורת, עסקים בארצות הברית לא יורשו מעתה לעשות שימוש במימון שניתן על ידי הנציבות על מנת לרכוש מוצרים או שירותים של קספרסקי, או כל חברה אחרת המצויה ברשימה. לצד קספרסקי הוסיפה הנציבות חברות נוספות בהן צ'יינה טלקום (China Telecom) וצ'יינה מובייל (China Mobile International USA).
ההחלטה של הנציבות מצטרפת להחלטתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2017 לאסור על שימוש במוצרי קספרסקי בקרב סוכנויות פדרליות וגופים ממשלתיים במדינה, זאת לאחר שהאשים את החברה בריגול ובקיום יחסים ישירים עם הקרמלין. על פי הטענות, המודיעין הרוסי עשה שימוש במוצרי קספרסקי על מנת לגנוב מסמכים מסווגים מהסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית. קספרסקי הכחישה את הטענות בתוקף.
"אני שמחה על ההחלטה שלנו להוסיף את צ'יינה טלקום וצ'יינה מובייל לרשימה", מסרה ג'סיקה רוזנוורצל, יושבת ראש ה-FCC. "התוספת של גופים אלה, לצד מעבדות קספרסקי, תסייע לאבטח את הרשת הלאומית שלנו מפני איומים המגיעים מגופים הנתמכים על ידי ממשלת סין ורוסיה המבקשות לעסוק בריגול ולפגוע באינטרסים של אמריקה".
מקספרסקי נמסר: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה של נציבות התקשורת לאסור על עסקים בארצות הברית מלעשות שימוש בשירותים ובמוצרים שלנו. ההחלטה איננה מבוססת על הערכה טכנית של מוצרינו אלא על בסיס מניעים פוליטיים. משנת 2017 אנו מצויים תחת הגבלות קשות המתבססות על האשמות וטענות להן לא הוצמדו כל ראיות באופן פומבי המוכיחות אותן. קספרסקי תמשיך להבטיח לשותפיה וללקוחותיה את האיכות והשלמות של מוצריה, תוך רצון לשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית במטרה לטפל בדאגות של ה-FCC או של כל סוכנות רגולטורית אחרת".