במהלך סוף השבוע, פלטפורמת הצ'טים המוצפנים טלגרם שחררה עדכון חדש - יום אחרי שמנכ"ל ומייסד החברה, פבל דורוב, האשים את אפל בכך שאותו עדכון, שאותו תיאר כחשוב, תקוע כבר שבועיים בתהליך הבדיקה של האפסטור של אפל ללא הסבר מצד ענקית הטכנולוגיה. דורוב הצהיר בעמוד הטלגרם שלו כי העדכון צפוי "לעשות מהפכה באופן בו אנשים מביעים את עצמם בהתכתבות".

עוד בנושא:

ביום שישי פרסם דורוב פוסט נוסף שבו הסביר כי העדכון החדש אמנם זכה כעת לאישור, אך אחת מהתכונות החדשות שהיו אמורות להגיע למשתמשי אפל לא תיכלל בו, לדבריו, בעקבות בקשה מצד אפל עצמה להסיר את התכונה. "אחרי כיסוי תקשורתי נרחב של הפוסט האחרון שלי, אפל חזרה אלינו עם דרישה לדלל את העדכון שלנו לטלגרם שנמצא בהמתנה", כתב דורוב. התכונה שטלגרם התבקשה שלא לכלול בעדכון היא "טלמוג'י", גרסאות מונפשות של אימוג'ים. "זהו צעד מבלבל מצד אפל, מאחר שהטלמוג'י יכול היה להביא מימד חדש לחלוטין לאימוג'י הסטטי שלה ברזולוציה נמוכה, והיה מעשיר באופן משמעותי את האקוסיסטם שלהם", ביקר דורוב.
1 צפייה בגלריה
טלגרם
טלגרם
טלגרם
(צילום: Shutterstock)
העדכון החדש יציע בכל זאת שורת פיצ'רים אחרים הנוגעים לאימוג'ים - משתמשים שנרשמו לשירות הפרימיום של טלגרם בעלות של 5 דולר יוכלו להעלות ולהשתמש באימוג'ים מותאמים אישית בצ'אטים, וטלגרם מציעה עשר חבילות מותאמות אישית עם מעל 500 אימוג'ים בתור התחלה. משתמשים בגרסה בחינם יוכלו לראות את האימוג'ים המונפשים ולהשתמש בהם בהודעות השמורות שלהם - בתור תזכורות ופתקים באפליקציה. גם האימוג'ים המותאמים אישית יכולים להיות אינטראקטיביים, כשלוחצים עליהם הם מראים תגובה מונפשת על כל המסך.
טלגרם עדכנה גם את פאנל הסטיקרים ב-iOS על-ידי יצירת טאבים נפרדים לסטיקרים, גיפים ואימוג'ים, כפי שכבר קיים בטלגרם באנדרואיד, ווב ודסקטופ. בשבועות הקרובים, טלגרם אף תאפשר למשתמשים להוסיף כל אימוג'י מותאם אישית בתור תגובה להודעה, בהתחלה למשתמשי פרימיום בלבד, לפי דורוב.
דורוב אף ביקר בפוסט הראשון שלו על העיכוב את המודל של חנויות אפליקציות בכלל, כשאמר שתהליך בקרת האפליקציות הוא "מעורפל" ו"נכפה על כל האפליקציות למובייל על ידי מונופולים טכנולוגיים". עוד אמר כי "אם טלגרם, אחת מעשרת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם היום, מקבלת כזה יחס, אפשר רק לדמיין את הקשיים שחווים מפתחים של אפליקציות קטנות יותר". בנוסף הוא ביקר גם את עמלת ה-30% שגוגל ואפל גובות ממפתחים. גם ב-2018 ביקר דורוב את אפל כשאמר שהיא חוסמת עדכונים לאפליקציה ב-iOS אחרי שרוסיה אסרה על השימוש בטלגרם. גם אז, יום לאחר ההצהרה שלו, אפל אישרה את העדכון של טלגרם לאפליקציה.