בגיל 99, מזכיר המדינה לשעבר וחתן פרס נובל לשלום הנרי קיסינג'ר מצא ייעוד חדש, וכמו שהקדיש את חייו לפירוז מנשק גרעיני, כעת הוא מקדיש את כל מרצו כדי להזהיר מפני הסכנות של ה-AI בזירה המדינית. לדברי הדיפלומט היהודי שהוביל להסכם השלום בין ישראל למצרים, למרות שהבינה לא בינתית במיוחד כשזה נוגע להחלטות מדיניות - זה רק עניין של זמן עד שהיא תשתלט על קבלת החלטות מדיניות של בני אדם.
2 צפייה בגלריה
הנרי קיסינג'ר
הנרי קיסינג'ר
הנרי קיסינג'ר. מודאג
(צילום: Adam Berry / Getty Images)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קיסינג'ר מצטרף לשורה של בכירים שהתבטאו לאחרונה בנוגע לחששות מההשפעה של אינטליגנציה מלאכותית - ובפרט ChatGPT - החל מיובל נח הררי וכלה בביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שמשקיעה בעצמה בחברת OpenAI שעומדת מאחורי הצ'אטבוט הפופולרי שהצית את מרוץ ה-AI הנוכחי.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< בשבוע שעבר התקיימה בבית הלבן פסגת AI שבמסגרת פגש הנשיא ג'ו ביידן את המנכ"לים של גוגל, מיקרוסופט ו-OpenAI על רקע החשש מהתקדמות מהירה מדי ביכולות הבינה המלאכותית. סגנית הנשיא, קמלה האריס, שגם היא נכחה בפגישה, אמרה שהיא וביידן תומכים ברגולציה בתחום והבהירה למנכ"לים כי עליהם לוודא שהמוצרים שלהם בטוחים. כל זה לא מרגיע את קיסינג'ר. בריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית CBS הוא אמר כי על אף שארה"ב הצהירה שתמיד תשמור ותתעקש על שליטה אנושית בבינה מלאכותית, "זה יהיה בעייתי במצבי משבר".
"ברור שזאת המטרה הרצויה, אבל המהירות שבה מתפתחת הבינה המלאכותית תהפוך אותה לבעייתית במצבי משבר", אמר קיסינג'ר. הוא דואג מפני מצב של מלחמה, למשל, שבו בינה מלאכותית יכולה להמליץ על דרך פעולה שהנשיא ויועציו רואים בה לא בינתית להחריד. "אנחנו לא יכולים לבדוק פעמיים את התשובה של ה-AI בגלל שאנחנו לא יכולים לסקור את כל הידע שהמכונה למדה. אנחנו אלה שנותנים לה את הידע הזה, ולכן זה יהיה אחד הוויכוחים הגדולים בעתיד. אני מנסה עכשיו לעשות את מה שעשיתי בנוגע לנשק גרעיני - להפנות את תשומת הלב לחשיבות ההשפעה של האבולוציה הזאת. במרוצי החימוש הקודמים, יכולת לפתח תיאוריות סבירות לגבי איך אתה יכול לנצח. כאן זאת כבר בעיה חדשה לגמרי מבחינה אינטלקטואלית".
2 צפייה בגלריה
GPT-4
GPT-4
GPT-4. ישתלט על החלטות מדיניות?
(צילום: Tada Images / Shutterstock.com)
ההתעסקות של קיסינג'ר עם AI אינה חדשה. בשנה שעברה הוא היה שותף בכתיבת ספר בנושא ("עידן הבינה המלאכותית והעתיד האנושי שלנו", "The Age of AI and Our Human Future"), שבו הוא טוען שלבינה המלאכותית יהיו השלכות גורפות על צבאות, דוקטרינות קרב, טקטיקות לחימה והשפעה על מאזן הכוחות העולמי. יותר מאשר לספק תשובות, הספר מציף את השאלות, אך זאת גם המטרה שלו: לעורר שיח פומבי רחב על האופן שבו חברות יכולות להפוך את הבינה המלאכותית לשותפה - ולא מכשול - בשאיפה לשיפור האנושות.
קיסינג'ר שנושק לגיל 100, אף עקץ במהלך הראיון את המתחרים הנוכחיים במרוץ לנשיאות בבית הלבן ואמר שהוא סקפטי לגבי תפקודו של הנשיא ביידן בגילו המופלג. "התפקיד דורש יכולות פיזיות. יש יתרונות בבגרות, אבל יש סכנות בהתשה וביכולות מוגבלות לעבוד", אמר.