גוגל פיטרה את בלייק למוין, מהנדס התוכנה שטען כי מודל הבינה המלאכותית LaMDA שנבנה על ידי החברה פיתח תודעה והפך למעשה לבן אדם. הסיבה הרשמית לפיטורים: הפרה של מדיניות ההגנה על המידע של ענקית הטכנולוגיה.
1 צפייה בגלריה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"גוגל שלחה לי היום מייל והודיעה על סיום העסקתי", אמר למוין בסוף השבוע וציין כי הוא ועורכי דינו שוקלים את "הצעדים הבאים". בגוגל אישרו את הפיטורים ומסרו בתגובה כי "מצער שלמרות מגעים רבים בנושא, בלייק בחר להפר באופן מתמשך את מדיניות התעסוקה וההגנה על הדאטה שלנו, הכוללות את הצורך להגן על מידע שקשור למוצרים".
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< למוין עורר בחודש שעבר סערה בעולם הטכנולוגיה כאשר פנה לתקשורת וטען כי LaMDA, מערכת מתקדמת לבניית צ'אטבוטים שנבנתה על ידי גוגל, פיתחה תודעה ויש לה זכויות. למוין פרסם שיחות שניהל עם המערכת, שבהן היא אומרת שהיא חוששת שיכבו אותה, והוא אף ניסה לשכור עבורה עורך דין. בעקבות זאת, הוציאה אותו גוגל לחופשה בתשלום.
LaMDA אומנם נחשבת למערכת בינה מלאכותית מתקדמת ביותר, אך בגוגל דוחים בתוקף את הטענה שהיא פיתחה תודעה או רגשות וטוענים כי היא עברה בדיקות רבות ששוללות זאת. מומחים לבינה מלאכותית מצדדים בעמדתה של החברה. בריאיון שפורסם ב-ynet בחודש שעבר התייחס רוג'ר ברגה, מנהל בכיר בתחום הבינה המלאכותית באמזון, לאפשרות שמודל AI פיתח תודעה ואמר כי: "אולי היום אנחנו בונים את הלבנים שישתלבו בדבר הזה בסופו של דבר, אבל לדעתי הצנועה אנחנו עדיין במרחק של עידנים משם".