מתקפת סייבר השביתה בקרי מים של לפחות עשרה חקלאים בעמק החולה, בעמק הירדן ובאזורים נוספים בישראל, והובילה להפסקת ההשקיה בשטחים אלה. על בקרי המים הופיעה ההודעה "You Have been hacked, Down with Israel". ממערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות נמסר בשעות הצהריים כי ההשקיה חודשה.
1 צפייה בגלריה
מתקפת הסייבר
מתקפת הסייבר
מתקפת הסייבר

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בקרי המים מנטרים את מצב השטח ואת מזג האוויר ומחליטים באיזו כמות יש להשקות ומתי. הפריצה אירעה ביום שישי, וחברת התחזוקה של הבקרים התקינה אותם מחדש בחלק מהשטחים וכעת הם פועלים כרגיל. בשעה זו נבדקים כל הבקרים בשטחים שנפגעו ונבדק אם נגרמו נזקים לגידולי שדה חורף כמו אפונה, גזר ותפוח אדמה. יוניטרוניקס, החברה הישראלית שמייצרת את בקרי המים שנפרצו, מסרה בתגובה: "בקרי החברה המשולבים במערכות שהותקפו באירוע זה מאפשרים יכולת התאוששות מהירה ואנו פעלנו במהירות כדי לסייע ללקוחות ולהבטיח את סיומו המהיר של האירוע. כל בקרי החברה כוללים שכבות הגנת סייבר מובנות, ברמות שונות ובהתאם לצרכי הלקוחות". ממערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות נמסר: "נכון לעכשיו, התקבלו דיווחים המעידים על שיבושים בבקרת ההשקיה במשקים של כעשרה חקלאים באזור הצפון. מערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר בוחנים את המקרים בשל החשד כי מדובר במתקפת סייבר. המשרדים הנחו את החקלאים לבצע פעולות בסיסיות ומיידיות לאבטחת המערכות, ולבצע את ההשקיה באופן ידני. בשלב זה, ההשקיה נמשכת כסדרה. ככל שיעלה הצורך, מומחים טכנולוגיים מטעם יצרנית המערכת יפעלו בתיאום עם החקלאים. פניות בנושא ניתן להפנות למערך הסייבר הלאומי בחיוג 119".

גל מתקפות סייבר

הפריצה לבקרי המים מצטרפת לשורה של מתקפות סייבר שהתרחשו בשבוע האחרון: אתמול הודיע דואר ישראל על השבתה של חלק ניכר משירותיו בעקבות חדירה של "גורם מיומן" למערכות המחשוב של הארגון, במה שנראה כמו אירוע סייבר חמור שנסיבותיו עדיין לא ברורות; ובימים האחרונים הפילה קבוצת האקרים בשם "אנונימוס סודן" את אתרי האוניברסיטאות, את האתר של רכבת ישראל, אתרים של חברות תעופה, את האתר של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט ואתרים נוספים בשורה של מתקפות מניעת שירות (DDoS) במסגרת קמפיין הסייבר האנטי-ישראלי OPIsrael שמתרחש מדי שנה בתחילת חודש אפריל.
בשבוע שעבר פרסם מערך הסייבר הלאומי אזהרה מפני התגברות המאמצים להוציא לפועל מתקפות סייבר נגד ישראל במסגרת חודש הרמדאן ולקראת "יום ירושלים האיראני" שיצוין ב-14 באפריל.
פורסם לראשונה: 11:32, 09.04.23