זה אמנם מרגיש כמו תקליט שבור, אבל גם אחרי שכולנו כבר מכירים ומשתמשים בהם (ולחלקנו גם קצת נמאס מכל הרעש), קשה להישאר אדישים כאשר אנחנו נתקלים בביצוע מרשים של אחד משלל מחוללי התמונות החכמים שנמצאים בכל פינה באינטרנט.
1 צפייה בגלריה
מוזיקה ישראלית בבינה מלאכותית
מוזיקה ישראלית בבינה מלאכותית
מוזיקה ישראלית בבינה מלאכותית
(עיבוד תמונה, דובי יעקובוביץ')
אחד מאותם ביצועים מרשימים הוא עמוד הפייסבוק היחסית חדש "מוזיקה ישראלית - בינה מלאכותית", שהתחיל את פעילותו לפני שבוע בלבד ומנצל את היכולות של מחוללי התמונות על מנת להפיח חיים חדשים בשירים הישראלים שכולנו אוהבים, מ"עטור מצחך" של אריק אינשטיין ועד ל"זמן ומקום" של רביד פלוטניק. העמוד זמין גם בטוויטר וגם באינסטגרם.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מאחורי העמוד עומד דובי יעקובוביץ', שהתחיל את כל העסק לגמרי במקרה. "התחלתי להתעניין ביצירת תמונות דרך מחוללי AI לפני כמה חודשים, ואחרי שהתחלתי לשחק עם כל העניין הבנתי שיש פה פוטנציאל יפה לחבר את זה עם מוזיקה בכלל ועם שירה בפרט, שני דברים שאני מאוד אוהב שמלווים אותי כל יום בחיי", הוא מסביר בשיחה עם ynet. "החלק המעניין באמת הגיע כשהבנתי שבכל פעם שאני מריץ שורה משיר מסוים במחולל אני מקבל תמונות בעלות עיצוב וחזון אומנותי שונה - זה גם גרם לחשוב מעט יותר לעומק על איך אנשים מפרשים שירים ומה הם רואים בדמיון שלהם".
"אני יודע מה זה להרגיש כמו סתם עוד אחד, להיות מוקף באנשים ולהרגיש לבד" (זמן ומקום, רביד פלוטניק)
אז מהו בעצם התהליך ביצירת התמונות? "אני תמיד מתחיל עם השורה מהשיר כמו שהיא. בשלב הראשון אני לוקח ציטוט או שורה משיר שאני אוהב ומתרגם אותו בצורה הכי נקייה שאפשר, ופשוט זורק אותו למחולל כדי לראות מה אקבל בחזרה - ב-90% מהמקרים זה לא דומה למה שחשבתי או רציתי לקבל, אבל יש מקרים בהם זה מספיק והתוצאה מרשימה למדי כבר אז. מכאן והלאה אפשר כמובן לשנות ולשחק קצת עם ההגדרות והמשפטים על מנת למקד את המחולל על הסגנון או הפרשנות שנרצה לקבל".
‏"מדמם על הרצפה, מרסיסים של אהבה" (עדיף, דניאל סולומון)
באיזה מחולל אתה משתמש? "אני משתמש ברוב המקרים במחולל התמונות MidJourney שהוכיח את עצמו כמחולל הטוב ביותר לשימוש הספציפי הזה, אבל לפעמים אני משתמש גם במחוללים אחרים כגון DALL-E2 או Stable Diffusion. חשוב גם לציין שיש לא מעט מקרים שבהם המחולל לא מצליח לספק לי תוצר שאני מרוצה או שלם איתו, במקרה כזה אני לרוב אוותר על הניסיון ואעבור לשיר הבא".
‏"אך למי שתהיי, חייו מלאי שיר" (עטור מצחך, אריק אינשטיין. מילים: אברהם חלפי)
האם יש איזושהי מטרה לפרויקט? "למען האמת אין לי מטרה ברורה עם כל העניין הזה, אני עושה את זה בעיקר בשביל לעצמי ועבור מי שאוהב את הסגנון, אבל אני כמובן לא אתנגד אם מישהו יפנה אליי בבקשה לעצב את העטיפה הבאה של האלבום שלו".