עמוד הפייסבוק של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, נמצא תחת מתקפת בוטים. פיירברג-איכר עדכנה את יו"ר ועדת הבחירות על המתקפה שכוללת באופן מפתיע דווקא תגובות חיוביות, כאשר ההערכה היא שמתנגדיה שילמו על פעילות הבוטים על מנת להציג את פיירברג-איכר כמי שמשלמת על התגובות המזויפות. בין היתר נכתב על ידי הבוטים "מזל שיש לנו אותך", "אין על מרים", "אוהבים אותך" ועוד. מבדיקה עולה כי הבוטים נשלחו מהודו, סין ומדינות ערביות.
עוד בנושא:
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
( צילום: מוטי קמחי)
פיירברג-איכר אמרה על הניסיון כי "בימים האחרונים העמוד שלי מותקף בתגובות של פרופילים מזויפים, שנמחקו ונחסמו. מתקפת הבוטים על העמוד שלי תיכשל. אני אמנם תמיד בעד אהבת חינם, אבל מספיקה לי האהבה והתמיכה של תושבי נתניה - אין צורך בפרופילים פיקטיביים. מקווה שהדין ימוצה עם האחראים".
2 צפייה בגלריה
התגובות המזויפות
התגובות המזויפות
התגובות המזויפות
כאמור פיירברג-איכר פנתה היום באמצעות עו"ד ראובן פארן ליו"ר ועדת הבחירות האזוריות, השופטת אליאנא דניאלי, ועדכנה אותה על מתקפת הבוטים על ידי פרופילים מזויפים. עו"ד פארן ציין בפנייתו ליו"ר ועדת הבחירות: "מזה כשבועיים מתמודדת ראש עיריית נתניה עם פעילות אסורה ופוגענית שמופעלת כלפיה באמצעות פלטפורמות הפייסבוק, בין השאר באמצעות מתקפת בוטים ממומנת, עליהם נמנים תומכים ממזרח אסיה. תכלית הפעילות הינה לפגוע בראש העיר כאילו היא נזקקת להעצים את התמיכה בה באופן מלאכותי. אבקש להוציא הנחיות מפורטות כלפי כלל המתמודדים בנתניה לפיהן נאסר עליהם לעשות שימוש שלא כדין ברשתות החברתיות, ובין היתר להפעיל מתקפות בוטים ממומנות".
בחברת CHEQ, מובילה עולמית באיתור בוטים ומשתמשים מזויפים, אומרים כי ״הפרקטיקה של שימוש מאסיבי בבוטים ובפרופילים מזויפים בקרבות פוליטיים בעולם, וכך גם בישראל, הולכת וגוברת משנה לשנה. ראינו את זה בקמפיינים של המועמדים לנשיאות בארה"ב וגם פה בבחירות מקומיות וארציות בתוך ישראל. אם בבחירות בשנת 2021 הייתה עלייה 300% בשימוש בבוטים, בשנים הקרובות אנחנו נראה אסקלציה שתשלש ותרבע את עצמה בשל השימוש בבינה מלאכותית ואין ספק שמטרות ואישים פוליטיים נמצאים במקום גבוה בסדר העדיפויות של יצרני הבוטים".