טיקטוק סירבה לאפשר למטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים לפרסם מודעות הקוראות להשבת יקיריהן הביתה בטענה שהן "פוליטיות וגרפיות מדי" - כך מדווח אתר פוקס ניוז. בניגוד לטיקטוק, גוגל ומטא (החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם) הסכימו להציג את המודעות.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Dan Kitwood, Getty Images)
בעקבות הדיווח הודיע שר התקשורת שלמה קרעי כי פנה באופן בהול להנהלת טיקטוק ודרש ממנה לתקן את מה שהוא מכנה "עוול נורא". עוד נמסר מטעמו של קרעי כי בימים הקרובים צפוי משרד התקשורת לקבל תשובה הן על הדרישה לאפשר את פרסום המודעות והן לגבי האישור להשתמש בהאשטג "יחד ננצח". יוסי לובטון, איש פרסום ממטה משפחות החטופים והנעדרים, סיפר לפוקס ניוז כי המטה פנה לטיקטוק כמה שבועות אחרי הטבח ב-7 באוקטובר. "נאמר לנו שלפי המדיניות שלהם, אנחנו לא יכולים להציג קמפיינים בתשלום בגלל שהם נחשבים לפוליטיים או גרפיים מדי", שיחזר לובטון, "הם אמרו לנו שמדובר במדיניות ברורה שמיושמת הן לגבי הצד הישראלי והן לגבי הצד השני, ולכן התחלנו להציג את הקמפיין הממומן בפייסבוק ובגוגל במקום".
המטה הציג לפוקס ניוז סרטונים מהקמפיין שבהם נראים חטופים רוקדים או צופים במשחק כדורגל. לאחר מכן מוצגים פוסטרים עם תמונות של החטופים ומופיע הכיתוב "החזירו אותם הביתה עכשיו". "הקמפיין שלנו מבוסס על מדיניות הומניטרית", אמר לובטון, "לחטוף ילדים ואזרחים זה פשע מלחמה וחמאס צריך לשחרר אותם". הוא ציין כי המטה לא ערער על המדיניות של טיקטוק והודה כי מטא אומנם דחתה חלק מהמודעות, אבל הסכימה להציג את רובן בפייסבוק.
ריפרש
הרשתות החברתיות ממשיכות לבעור / עם נועם שוורץ
28:55
מטיקטוק נמסר בתגובה כי החברה מחליטה אם לפרסם מודעות בהתאם לעמידה שלהן במדיניות הפרסום ובכללי הקהילה של הפלטפורמה. הפלטפורמה לא מאפשרת לפרסם מודעות פוליטיות והמדיניות שלה אוסרת על הצגת מודעות שמציגות "מלחמה, כלי נשק, בני ערובה או אלימות".
עם זאת, לפי פוקס ניוז, החברה דווקא כן הסכימה לפרסם מודעות שעוסקות בילדים פלסטינים שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה בעזה. לפי מזכר פנימי שהגיע לידי פוקס ניוז ונכתב על ידי עובד בכיר בסניף הישראלי של טיקטוק, מדיניות הפרסום של החברה אינה שוויונית ומוטה לטובת קבוצות פרו-פלסטיניות.
בנוסף, צילומי מסך מפלטפורמת הצ'אטים הפנימית של טיקטוק מעידים על כך שעובדים בתחום האמון והבטיחות בחברה צהלו בעקבות המעשים האכזריים של חמאס ושל ארגוני טרור אחרים, בהם החות'ים בתימן. "סביר מאוד להניח שזה משפיע על כמות התעמולה העוינת נגד ישראל ויהודים ועל המידע השגוי והפוגעני בפלטפורמה שלנו, הן בארה"ב והן באירופה", כתב העובד הישראלי וציין כי הגישה המפלגת של טיקטוק לעימות הישראלי-פלסטיני גרמה לסביבת עבודה עוינת מאוד עבור עובדים יהודים וישראלים.
דובר מטעם טיקטוק מסר בתגובה לפוקס ניוז כי "ההאשמות האלה שגויות ואינן מייצגות את המדיניות של טיקטוק בשום צורה. אנחנו ברורים במדיניות הפרסום שלנו לגבי איזה תוכן אפשר לפרסם ומיישמים את המדיניות הזאת באופן שוויוני לגבי כל המודעות בטיקטוק. אנחנו משקיעים רבות באימון של מנטרי התוכן שלנו על מנת ליישם את המדיניות שלנו באופן עקבי".
בהכנת הידיעה השתתף רן בוקר
פורסם לראשונה: 14:17, 24.12.23