מתקפת הסייבר על חברת אחסון האתרים דומיין דה נט הסתיימה ללא נזק, כך טוענים בחברה. החברה הותקפה הערב במתקפת מניעת שירות (DDOS), אשר גרמה לקריסת אתרים של לקוחות החברה ולחוסר יכולת של החברה לתת שירותים. החברה פרסמה הודעה בה ציינה כי היא חווה עומסים חריגים, אך לא ציינה כי מדובר במתקפה. ממידע שהגיע ל-ynet עולה כי אלפי אתרים לא זמינים למפעיליהם וכי לקוחות לא הצליחו לקבל תגובה מהחברה על פנייתם לתמיכה. לא ידוע מי אחראי למתקפה ולטענת החברה מדובר בגורמים מדינתיים שפועלים נגד ישראל.
1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר דומיין דה נט
מתקפת סייבר דומיין דה נט
מתקפת סייבר דומיין דה נט
(צילום מסך)
במתקפת DDOS שולחים האקרים רבים בבת אחת פניות לאתר מסויים ועומס הפניות גורם לקריסתו. מתקפות מסוג זה מאפיינות האקרים פרו-פלסטינים ממלזיה, שלפני מספר חודשים הצליחו להפיל מספר אתרי בנקים בישראל. עם זה, מתקפה כזו אינה גורמת לדליפת מידע מהחברה המותקפת. חברת דומיין דה נט היא רשם מורשה ישראלי של ארגון האינטרנט העולמי, והיא רושמת ומתחזקת שמות מתחם של אלפי אתרים בישראל.
מחברת דומיין דה נט נמסר בתגובה: "בשעות האחרונות התקיימה התקפת DDOS על שרתי DNS של דומיין דה נט. ההתקפה השפיעה על חלק מהלקוחות, שעושים שימוש בשרתי ה-DNS שלנו. על מנת לעצור אותה אנחנו חוסמים באמצעות מערכות ההגנה שלנו גלישה משרתים מסויימים מחו״ל ולכן חלק מתנועת גולשים לגיטימית נחסמה. חשוב לציין ששרתי האחסון של החברה לא הושפעו ואין שום השפעה על מערכות רישום שמות הדומיין. מדובר כפי הנראה בהתקפה מסיבית ברמה של מדינה. אנחנו מטפלים בנושא בשיתוף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי. בשלב זה נראה כי המתקפה הסתיימה ושירות ה-DNS פועל כסדרו".