חברת IBM חשפה אמש במסגרת כנס IBM Quantum Summit את "Osprey" - מעבד קוונטי חדש ומתקדם הכולל 433 קיוביטים. המעבד החדש של החברה מציע שדרוג משמעותי לתחום העיבוד הקוונטי, כשהוא כולל יותר מפי שלושה קיוביטים בהשוואה למעבד הקוונטי הקודם של החברה, IBM Eagle, שנחשף בשנת 2021.
2 צפייה בגלריה
עם 433 קיוביטים. IBM Osprey
עם 433 קיוביטים. IBM Osprey
עם 433 קיוביטים. IBM Osprey
(צילום: IBM)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לצד Osprey חשפה IBM מספר טכנולוגיות ופיתוחים חדשים, בהם עדכון על מערכת המחשב הקוונטי Quantum System Two. מדובר למעשה במערכת מחשב בעלת יכולות עבודה מודלריות וגמישות, המסוגלת לחבר יחדיו מספר רב של מעבדים קוונטים לכדי מערכת אחת על מנת לנצל את כוח החישוב שלהם בצורה יעילה. השאיפה של IBM היא להפעיל את המערכת עד סוף שנת 2023, ועל-פי החברה המערכת תהווה את התשתית לבניית מחשבי-על בעלי יכולות חישוב קוונטיות.
2 צפייה בגלריה
שדרוג משמעותי ביחס לדור הקודם
שדרוג משמעותי ביחס לדור הקודם
שדרוג משמעותי ביחס לדור הקודם
(צילום: IBM)
אחת הבעיות הגדולות בזמן השימוש במעבדים קוונטיים היא העלייה המשמעותית של הסיכוי לשגיאות חישוב בזמן השימוש בהם. על מנת להתמודד עם הבעיה הזו חשפה IBM את "Qiskit Runtime", תוכנה קוונטית חדשה המסוגלת לטפל ולסייע בתיקון השגיאות האפשריות בזמן החישוב הקוונטי ובכך לאפשר למעבדים לספק תוצאות אמינות יותר.
לסיום חשפה IBM כמה שיתופי פעולה חדשים, בהם שיתוף הפעולה עם חברת התקשורת הבריטית Vodafone, שיעבדו יחדיו על מנת לספק פתרונות אבטחת מידע חדשים ועדכניים שיהיו מסוגלים להתמודד עם יכולות החישוב והפיצוח המתקדמות של המעבדים הקוונטים. כמו כן, IBM הכריזה כי תאגיד Bosch הגרמני הצטרף לרשת IBM Quantum Network, שהיא רשת המורכבת מחברות, ארגונים ומכוני מחקר הזוכים לגישה קבועה ומתעדכנת למחשבים הקוונטים החזקים ביותר של IBM לטובת צורכי מחקר ופיתוח. לצד בוש הצטרפו גם הבנק הצרפתי Credit Mutuel Alliance Federale וקמפוס החדשנות השוויצרי uptownBasel. נכון להיום חברים ברשת Quantum Network למעלה מ-200 ארגונים וחברות.