קבוצת פשיעת הסייבר BlackShadow שיחזרה את האתר ואת ערוץ הטלגרם שלה, ופרסמה קבצים גנובים המכילים מידע רב שטרם פורסם. בלאק שאדו היא הקבוצה שעומדת מאחורי מתקפות הסייבר נגד חברת הביטוח שירביט, אתר ההכרויות אטרף וחברת ק.ל.ס קפיטל. המידע החדש נוגע ככל הנראה ללקוחות שירביט, ובעוד שהקבצים אינם חדשים אלא נגנבו בעבר, הם מכילים חלק אדיר מהמידע שהושג ולא שוחרר לפני כן. לפי חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט, התוקפים שחררו היום שלושה קבצים המכילים חמשת אלפים מסמכים כל אחד - 15 אלף מסמכים בסך הכל. בשעות הערב הסירה טלגרם שוב את הערוץ של BlackShadow.

עוד בנושא:

הקבצים המודלפים החדשים מכילים תצלומי תעודות זהות, רישיונות נהיגה, כרטיסי עובד, פוליסות ביטוחים, מידע על עבר ביטוחי, ומכתבים שונים שנשלחו ללקוחות או שלקוחות שלחו. הם מכילים פרטים אישיים רבים כגון שמות, מספרי תעודות זהות, כתובות בבית, כתובות אי-מייל, מספרי טלפון, רכוש (רכב, דירה, כו'), תאריכי נסיעה לחו"ל ועוד.
המסמכים שהופצו ע"י ההאקרים:
משירביט נמסר בתגובה: "קבוצת התקיפה המיוחסת לאיראן, black shadow, העומדת מאחורי ההודעה מוכרת לנו מאירועים קודמים, ופירסמה הודעות דומות בעבר ביחס לחומר מוכר וממוחזר. מבדיקה ראשונית שנערכה עולה שאין מדובר באירוע פריצה חדש".
קבוצת בלאק שאדו מזוהה עם איראן, אך אין תמימות דעים לגבי העניין בקהילת הסייבר, וקיימות סברות שונות לגבי המוצא שלה. הקבוצה פרצה למערכות של שירביט לקראת סוף 2020, וגנבה מהם מידע רב אודות לקוחותיה. בחודש שעבר, פרצה אותה קבוצה לשרתי החברה הישראלית Cyberserve עליהם יושבים עשרות אתרים, כאשר הקורבן העיקרי של המתקפה היה אתר ההכרויות הלהט"בי אטרף, ובמסגרת המתקפה דלפו פרטים אינטימיים של משתמשיו. בעקבות האירועים, משרד המשפטים הודיע כי הוא מתכוון להחמיר את הסנקציות על דליפת פרטים אישיים.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet