בית משפט לערעורים בארה"ב בלם הערב (יום ד') באופן זמני את האיסור על אפל למכור במדינה שני דגמים של השעון החכם שלה, אפל ווטש 9 ואפל ווטש אולטרה 2, שמכילים פטנטים של חברה מתחרה בשם מאסימו. ענקית הטכנולוגיה הגישה בקשה דחופה בניסיון למנוע את האיסור על מכירתם בעיצומה של עונת הקניות בארה"ב, לאחר שהגישה ערעור על החלטת ה-ITC (נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב) בעניין.
1 צפייה בגלריה
אפל ווטש
אפל ווטש
אפל ווטש
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
בית המשפט קבע כי יעצור באופן זמני את האיסור על מכירת שני השעונים בזמן שהוא שוקל את בקשתה של אפל להפסקה ארוכה יותר בזמן הדיונים בערעור שהגישה. בית המשפט הורה ל-ITC להגיב עד 10 בינואר לבקשתה של אפל. אתמול סירב ממשל ביידן להטיל וטו על ההחלטה של ה-ITC וסלל את הדרך להפסקת המכירה של שני השעונים.
ריפרש
הדילמה של פייסבוק עם סרטוני החטופים / עם אמי פלמור
42:59
ה-ITC קבעה לפני כחודשיים כי אפל השתמשה בטכנולוגיה המבוססת על פטנטים של חברת המכשור הרפואי האמריקאית מאסימו, שטוענת בין היתר שכדי להשיג את הטכנולוגיה אפל פיתתה מספר עובדים בכירים שלה לעבור לשורותיה.
שני דגמי האפל ווטש שמכירתם נאסרה מצוידים בחיישן דופק אוקסימטרי (pulse oximetry) הפועל באמצעות קרן אור, ומודד את רמת החמצן בדם. מאסימו פיתחה על בסיס הטכנולוגיה הזו מספר מוצרים, בהם שעון חכם מדגם W1 שאושר לאחרונה לשימוש על ידי רשות הבריאות FDA. בין השאר משמשים המכשירים של למניעת עיוורון בקרב תינוקות נולדים שמגיעים לטיפול נמרץ, ואפילו למעקב מרחוק אחר חולי קורונה.