פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות מתעלמות ממרבית הדרישות להסרת תכנים אנטישמיים ואנטי ישראליים, גם כשמדובר בתוכן בוטה המסית לגזענות ולאלימות. בדיקת התנועה למאבק באנטישמיות מעלה כי מדי שעה וחצי מתפרסם תוכן אנטישמי ברשתות החברתיות ואולם בתגובה לתלונות התנועה הוסרו רק 12 אחוזים מפרסומי השנאה. בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה כנגד חברת פייסבוק בעקבות תלונה של מכון "מבט לתקשורת פלסטינית", לפיה פייסבוק סירבה להסיר עמודים של ארגון הפתח למרות שהסית לאלימות נגד ישראלים. בפייסבוק לא מסרו תגובה בהקשר לסירוב להסיר תכני שנאה אלה. ל-ynet נודע כי הגורמים האחראים למדיניות החברה בהקשר לפלסטינים ולאנטישמיות נמצאים בהנהלת פייסבוק בדבלין, ומדיניותם נמצאת במחלוקת ומעוררת כעס בפייסבוק ישראל.
על פי דו"ח של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, 500 תכנים אנטישמיים שהופיעו ברשתות בחודש ספטמבר, עוסקים בתיאוריות קונספירציה שקושרות יהודים לקורונה, מאשימים יהודים בהפצת המגפה וכן בניסיון להשתלט על העולם באמצעות החיסונים. לפרסומי השנאה האלה הצטרפו בחודש שעבר תיאוריות קונספירציה שמאשימות את היהודים באסון התאומים. מרבית הפרסומים הם בשפה האנגלית, ואותרו פרסומי שנאה אנטישמיים גם ברוסית, ספרדית ושפות נוספות.
2 צפייה בגלריה
אנטישמיות ברשת
אנטישמיות ברשת
היהודים עושים כסף מהקורונה
(מקור: התנועה למאבק באנטישמיות)
תומר אלדובי, מייסד התנועה, אומר: "פעילות הניטור ברשת היא הכרחית על מנת להסיר תכנים קונספירטיביים ושקריים המופצים כנגד העם היהודי. מתנדבי ומתנדבות העמותה עובדים לילות כימים על מנת לנקות את הרשת משנאה וגזענות. ישנו עדיין מרחב גדול ואפור הנמצא בין חופש הביטוי לבין הסרת התכנים על ידי הרשתות ואנו פועלים מסביב לשעון. לצד זאת, תכנים ששוללים את מדינת ישראל לא מוסרים מהרשתות החברתיות, מפני שהם אינם חלק ממדיניות תכני השנאה. על כן אנו קוראים להרחבת המדיניות בכל אחת מהרשתות על מנת שתכנים כאלו יוסרו."
ב"מבט לתקשורת פלסטינית" אומרים כי המשטרה חוקרת את התלונה שהגישו כנגד פייסבוק בחשד לעבירות של סיוע להסתה לטרור מצד תנועת פתח. זאת, בעקבות אירועי אלימות שהתרחשו בשטחים באפריל השנה, כשלטענת המכון פעלה הרשות הפלסטינית להסית את הציבור להתחיל בגל נוסף של טרור ואלימות "למען הגנת ירושלים" בסדרה של פרסומים בתשעה עמודי הפייסבוק של פתח. המכון דרש מפייסבוק לסגור את הדפים המסיתים ולאחר שלא נענה הגיש תלונה למשטרה כנגד פייסבוק ישראל ומנכ"לית החברה עדי סופר תאני. במכון דורשים מחברת פייסבוק "להפסיק להוות פלטפורמה עבור הרשות הפלסטינית והפתח להאדרת טרור ולעידוד טרור, ולסגור את העמודים של פתח אשר פעלו במשך שנים לעידוד הטרור". במכון פנו לחברי קונגרס בארה"ב בהצעה לחקור "באיזו מידה פייסבוק ומארק צוקרברג היו מעורבים בהחלטות לאפשר לפייסבוק להוות פלטפורמה עבור פתח להסתה לאלימות ולטרור נגד ישראלים ויהודים".
2 צפייה בגלריה
אנטישמיות ברשת
אנטישמיות ברשת
היהודים מאחורי אסון התאומים
(מקור: התנועה למאבק באנטישמיות)